Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το νεότευκτο οινοποιείο στις πλαγιές του Ολύμπου με έφεση στα single vineyard κρασιά

Aπό την πρώτη στιγμή, το μήνυμα του νέου οινοποιείου από το Λιτόχωρο Πιερίας ήταν ξεκάθαρο και με απόλυτη συνέπεια ανάμεσα σε αυτό που βλέπεις και σε αυτό που δοκιμάζεις.

Απέριττη καθαρότητα και κομψή ευθύτητα, τόσο στο κρασί όσο και στην εικόνα του, με τον Όλυμπο να δεσπόζει στο branding,  όπως ακριβώς συμβαίνει και στον αμπελώνα της Navitas. Το νέο οινοποιείο συστήθηκε αμέσως μετά το Πάσχα του 2021, όταν και παρουσίασε τις τρεις πρώτες ετικέτες του στην αγορά: Ασύρτικο και Μαλαγουζιά κάτω από το brand «ομπρέλα» Terre De Zeus, και ένα ροζέ απο Grenache Rouge με το όνομα Mountcloud.

Τα κομμάτια του παζλ ενώνονται βέβαια με θαυμαστό τρόπο όταν γνωρίσει κάποιος τη Μαρία Δημητριάδη, τον άνθρωπο πίσω από τη Navitas. Προερχόμενη από οικογένεια -και από τις δύο πλευρές- με μεγάλη συνεισφορά στο ελληνικό κρασί, η απόφασή της να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο γέννησε τη Navitas. Μαζί της ένας νέος οινολόγος με ανήσυχο πνεύμα αλλά και υπομονή και επιμονή, ο Γρηγόρης Σωτηριάδης

Προσεκτική δουλειά στο αμπέλι

Τα 160 στρέμματα αμπελώνα -σε τρία ξεχωριστά αμπελοτόπια 20, 40 και 100 στρεμμάτων αντίστοιχα- στη θέση Παλιόπορος στο Λιτόχωρο που ανήκαν στον πατέρα της Μαρίας για περισσότερα από 20 χρόνια, προσέφεραν τη βάση για την προσπάθειά της. Από το 2015 ξεκίνησε η ιδέα να γίνεται πραγματικότητα με προσεκτική δουλειά στο αμπέλι -επιλογή φυτεμένων ποικιλιών και πλάνο σταδιακής αναμπέλωσης-, και τη δημιουργία ενός οινοποιείου.

Αυτό το… ιστορικό αντανακλάται μέσα από τα πρώτα κρασιά της Navitas όπου δίπλα στη Μαλαγουζιά από 20 ετών σταφύλια,
υπάρχει και το Ασύρτικο από 5 ετών κλήματα, την πρώτη νέα φύτευση που έγινε. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη απόπειρα σε διεθνή διαγωνισμό με δύο συμμετοχές στo Decanter World Wine Awards 2021, ήρθαν ισάριθμα (2 στα 2) μετάλλια (Ασημένιο για το MountCloud και Χάλκινο για το Terre De Zeus Assyrtiko).

Μονοποικιλιακά και single vineyard

Τo portfolio της Navitas θα έχει συνολικά έξι ετικετες, τρεις με γηγενείς και τρεις με διεθνείς ποικιλίες. Όλες μονοποικιλιακές και single vineyard, με περιορισμένη παραγωγή και πιστοποίηση vegan. Κρασιά που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης χάρη στην ποιότητά τους και αφήνουν τον τόπο και την ποικιλία να λάμψουν, θα ήταν μια εύστοχη περιγραφή του στόχου της Navitas. Την ίδια στιγμή όμως, το νέο οινοποιείο φέρνει στο προσκήνιο μια φιλοσοφία ευαισθητοποίησης και αειφορικής διαχείρισης. Μια προσέγγιση απο το αμπέλι στο οινοποιείο και τη συσκευασία που απαιτεί εγρήγορση και μικρούς ρεαλιστικούς στόχους κάθε φορά.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Προς τα τέλη Σεπτεµβρίου αναµένεται να βγει η πρόσκληση για αιτήσεις που αφορούν το πρόγραµµα Αναδιάρθρωσης Αµπελώνων, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση µε το...

REPORTS

Με μειωμένη την ποσότητα του Μοσχάτου έως 20% αλλά σε άριστη κατάσταση ξεκίνησε ο τρύγος στην Λήμνο, ενώ τις επόμενες μέρες ξεκινά και για...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ένα νέο φεστιβάλ αφιερωμένο στο Μεσογειακό Ντοκιμαντέρ ανάβει φέτος τους προβολείς του στη Σάμο από τις 15 έως και τις 18 Σεπτεμβρίου 2023, παρουσία...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Η NASA χρησιμοποίησε εναέρια απεικόνιση για να βοηθήσει στον εντοπισμό της ασθένειας των αμπελιών, ανοίγοντας το δρόμο για ταχεία αντίδραση από τους παραγωγούς πριν...