Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το νεότευκτο οινοποιείο στις πλαγιές του Ολύμπου με έφεση στα single vineyard κρασιά

Aπό την πρώτη στιγμή, το μήνυμα του νέου οινοποιείου από το Λιτόχωρο Πιερίας ήταν ξεκάθαρο και με απόλυτη συνέπεια ανάμεσα σε αυτό που βλέπεις και σε αυτό που δοκιμάζεις.

Απέριττη καθαρότητα και κομψή ευθύτητα, τόσο στο κρασί όσο και στην εικόνα του, με τον Όλυμπο να δεσπόζει στο branding,  όπως ακριβώς συμβαίνει και στον αμπελώνα της Navitas. Το νέο οινοποιείο συστήθηκε αμέσως μετά το Πάσχα του 2021, όταν και παρουσίασε τις τρεις πρώτες ετικέτες του στην αγορά: Ασύρτικο και Μαλαγουζιά κάτω από το brand «ομπρέλα» Terre De Zeus, και ένα ροζέ απο Grenache Rouge με το όνομα Mountcloud.

Τα κομμάτια του παζλ ενώνονται βέβαια με θαυμαστό τρόπο όταν γνωρίσει κάποιος τη Μαρία Δημητριάδη, τον άνθρωπο πίσω από τη Navitas. Προερχόμενη από οικογένεια -και από τις δύο πλευρές- με μεγάλη συνεισφορά στο ελληνικό κρασί, η απόφασή της να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο γέννησε τη Navitas. Μαζί της ένας νέος οινολόγος με ανήσυχο πνεύμα αλλά και υπομονή και επιμονή, ο Γρηγόρης Σωτηριάδης

Προσεκτική δουλειά στο αμπέλι

Τα 160 στρέμματα αμπελώνα -σε τρία ξεχωριστά αμπελοτόπια 20, 40 και 100 στρεμμάτων αντίστοιχα- στη θέση Παλιόπορος στο Λιτόχωρο που ανήκαν στον πατέρα της Μαρίας για περισσότερα από 20 χρόνια, προσέφεραν τη βάση για την προσπάθειά της. Από το 2015 ξεκίνησε η ιδέα να γίνεται πραγματικότητα με προσεκτική δουλειά στο αμπέλι -επιλογή φυτεμένων ποικιλιών και πλάνο σταδιακής αναμπέλωσης-, και τη δημιουργία ενός οινοποιείου.

Αυτό το… ιστορικό αντανακλάται μέσα από τα πρώτα κρασιά της Navitas όπου δίπλα στη Μαλαγουζιά από 20 ετών σταφύλια,
υπάρχει και το Ασύρτικο από 5 ετών κλήματα, την πρώτη νέα φύτευση που έγινε. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη απόπειρα σε διεθνή διαγωνισμό με δύο συμμετοχές στo Decanter World Wine Awards 2021, ήρθαν ισάριθμα (2 στα 2) μετάλλια (Ασημένιο για το MountCloud και Χάλκινο για το Terre De Zeus Assyrtiko).

Μονοποικιλιακά και single vineyard

Τo portfolio της Navitas θα έχει συνολικά έξι ετικετες, τρεις με γηγενείς και τρεις με διεθνείς ποικιλίες. Όλες μονοποικιλιακές και single vineyard, με περιορισμένη παραγωγή και πιστοποίηση vegan. Κρασιά που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης χάρη στην ποιότητά τους και αφήνουν τον τόπο και την ποικιλία να λάμψουν, θα ήταν μια εύστοχη περιγραφή του στόχου της Navitas. Την ίδια στιγμή όμως, το νέο οινοποιείο φέρνει στο προσκήνιο μια φιλοσοφία ευαισθητοποίησης και αειφορικής διαχείρισης. Μια προσέγγιση απο το αμπέλι στο οινοποιείο και τη συσκευασία που απαιτεί εγρήγορση και μικρούς ρεαλιστικούς στόχους κάθε φορά.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το καθεστώς των Αδειών Φύτευσης (που αντικατέστησε το καθεστώς των Δικαιωμάτων Φύτευσης σύμφωνα με το οποίο το Δικαίωμα φύτευσης μπορούσε να γίνει αυτοτελώς αντικείμενο...

REPORTS

To Cellier Wine Fair, η πιο premium έκθεση οίνου και αποσταγμάτων, που διοργανώθηκε για 16η χρονιά από τις κάβες Cellier και από τη GENKA1877,...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Μια περιήγηση σε ολόκληρη την Ελλάδα μέσα από τα μοναδικά κρασιά των οινοποιών του Συνδέσμου Μικρών Οινοποιών Ελλάδος (ΣΜΟΕ) στις 11 και 12 Φεβρουαρίου...

REPORTS

Ένα νέο έργο στοχεύει να αξιολογήσει την ικανότητα των ρομπότ στον αμπελώνα να αντικαταστήσουν για τις διαδικασίες κλαδέματος και συγκομιδής σταφυλιών, που παραδοσιακά ήταν...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Από τις 10 έως και τις 26 Απριλίου 2024 θα διαρκέσει η διαδικασία αιτήσεων για νέες άδειες φύτευσης αμπελώνων, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση.

REPORTS

To Οινοποιείο Ιδαία με χαρά παρουσιάζει τις νέες ετικέτες των «ΙΔΑΙΑ CLASSICS» ενός λευκού και ενός ερυθρού, που αποτελούν την κλασική σειρά κρασιών του...

REPORTS

Οι λάτρεις του κρασιού της Βουργουνδίας μπορεί να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού οι δύο τελευταίες σοδειές βοήθησαν στην αναπλήρωση των αποθεμάτων στα κελάρια των...

REPORTS

Το πρώτο βήμα μιας συντονισμένης προσπάθειας ώστε να ενισχυθεί η παρουσία των ελληνικών κρασιών στην αλβανική αγορά η οποία, επί του παρόντος, είναι ισχνή,...