Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τα ακριβά κρασιά με προστιθέμενη αξία κράτησαν ψηλά τη ζήτηση

Η προοπτική που έχει ο ελληνικός αμπελώνας και το μοντέλο συνεργασίας που αναπτύσσει ο μεγαλύτερος διανομέας του κλάδου στην εγχώρια αγορά

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κάνοντας τα πρώτα της βήματα το 2011, η Trinity Wines, ξεκίνησε αρχικά χωρίς να συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες συνεργασίες με τους οινοποιούς για την διανομή και διάθεση των προϊόντων τους στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του επιχειρηματία και συνιδιοκτήτη της, Γιώργου Φλούδα, «δεν είχαμε προσανατολισμό να αγοράζουμε το σύνολο των ετικετών που έβγαζε το κάθε κτήμα, εντάσσοντάς τα στο χαρτοφυλάκιό μας. Επιδίωξή μας ήταν να ασκήσουμε ένα πιο ανοιχτό εμπόριο. Έτσι, η Trinity στήθηκε στη λογική ότι προμηθεύει αυτά που ζητάει ο πελάτης της. Επομένως εάν κάποιος μου ζητούσε κάποια κρασιά από ένα κτήμα και ορισμένα άλλα από ένα δεύτερο, τότε θα έσπευδα να τον προμηθεύσω με αυτά». Αυτός κατά τον ίδιο ήταν και ο βασικότερος λόγος που έδωσε ώθηση στην εταιρεία για να ανέλθει στα σημερινά μεγέθη, αποτελώντας τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο διακινητή κρασιού στην εγχώρια αγορά.

Τα κρασιά ποιότητας που αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα

Στο επίκεντρο βρέθηκε η παροχή ετικετών ποιότητας, που να αφήνουν ένα αποτύπωμα σε αυτόν που τα καταναλώνει. «Ταυτόχρονα και τα εστιατόρια τα οποία προμηθεύουμε άρχισαν να συνειδητοποιούν την ανάγκη να βάλουν στα τραπέζια τους καλύτερα κρασιά από πλευράς ποιότητας, αντλώντας καλύτερη πληροφόρηση γι’ αυτά και την προέλευσή τους και προσφέροντας ταυτόχρονα αναβαθμισμένες υπηρεσίες», λέει χαρακτηριστικά ο επιχειρηματίας.

Η Trinity Wines, όπως αναφέρει, κλήθηκε να δημιουργήσει ένα πλέγμα παραγόντων το οποίο καθόρισε την εμπορία κρασιού, όπου εκτός από τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, θα είχε να προσφέρει και ένα αφήγημα σε συνδυασμό με την παροχή των ανάλογων υπηρεσιών. «Επί της ουσίας συμπέσαμε με μία χρονική περίοδο, κατά την οποία η αγορά αναζητούσε τα χαρακτηριστικά που εμείς πρεσβεύαμε. Αυτό που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια είναι ότι και ο καταναλωτής άρχισε να επιλέγει τα κρασιά του με διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με το παρελθόν, όντας καλύτερα και βαθύτερα ενημερωμένος γι’ αυτό που πίνει».

Γιώργος Φλούδας, Αντιπρόεδρος Trinity Wines

Ανάγκη για δημιουργία συνολικής κουλτούρας γύρω από το κρασί

Αυτό που είχε ανάγκη η αγορά ήταν η δημιουργία μίας συνολικής κουλτούρας πίσω από το κρασί. Πλέον, η εταιρεία παρά το γεγονός ότι δεν διατηρεί αποκλειστικές εμπορικές σχέσεις με οινοποιούς, διατηρεί κάποιες συνεργασίες, τις οποίες ο Γιώργος Φλούδας χαρακτηρίζει ως «συμπαγείς». «Διατηρούμε στενή σχέση με οινοποιεία όπως το Κτήμα Μουσών, το Κτήμα Αϊβαλή, το Κτήμα Θυμιόπουλου, το Κτήμα Παπαργυρίου, το Κτήμα Βουρβουκέλη, το Κτήμα Μιχαϊλίδη, το Οινοποιείο Καραμολέγκος, το Κτήμα Silva Δασκαλάκη και οι Τηνιακή Αμπελώνες – Τ-oinos. Επί της ουσίας όποιος θέλει τα κρασιά από τα συγκεκριμένα οινοποιεία απευθύνεται σε εμάς».

Ποιοι παραγωγοί προκρίνονται στο χαρτοφυλάκιο της Trinity Wines

Κλειδί για να επιλέξει η εταιρεία έναν οινοποιό είναι ο χαρακτήρας του κρασιού, ο οποίος θα συνοδεύεται από μία ιστορικότητα και μία διαδρομή στο χώρο. «Επιλέγουμε παραγωγούς που είναι συνεπείς στο προϊόν που παράγουν και έχουν δημιουργήσει και ένα όνομα στην αγορά. Δεν είναι επιθυμία μας να αναλάβουμε κάποιον από το μηδέν και να τον απογειώσουμε, αλλά να αναλάβουμε κτήματα με προοπτική και να τους δώσουμε ώθηση», εξηγεί ο κύριος Φλούδας.

Για το εάν υπάρχει έδαφος για νέους παραγωγούς στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας διανομής, ο ίδιος απαντά ότι ζητούμενο δεν είναι οι αποκλειστικές συνεργασίες με οινοποιούς, αλλά οι αποκλειστικές συνεργασίες με πελάτες. «Επιδίωξή μας είναι να καλύψουμε τις ανάγκες οποιουδήποτε ανοίξει ένα εστιατόριο στην Ελλάδα», συμπληρώνει. «Για το εάν θα δεχτούμε στο χαρτοφυλάκιό μας ένα κρασί από κάποιον που θα μας προσεγγίσει, αυτό που θα μπορούσα να σας απαντήσω είναι ότι εάν έρθει και μας παρουσιάσει μία καλή Νεμέα, αυτή θα πρέπει να είναι μία εξαιρετική περίπτωση και σε κάθε περίπτωση να υπάρχουν και ορισμένοι από τους πελάτες μου που θα εκδηλώσουν την επιθυμία να αγοράσουν το συγκεκριμένο κρασί, για να έχει και νόημα να εξετάσουμε την προοπτική του και περαιτέρω».

Τα ακριβά κρασιά έσωσαν την παρτίδα

Ως προς την πορεία της φετινής χρονιάς ο Γιώργος Φλούδας εξηγεί ότι η ενασχόληση της εταιρείας του με κρασιά που βρίσκονται άνω της μέσης τιμής, προσδίδει σημαντικές ευκαιρίες. «Τα πολύ ακριβά κρασιά αυτή την περίοδο είχαν κοινό και ζήτηση παρά το γεγονός ότι ήταν κλειστή η εστίαση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κρατηθούμε σε μία δύσκολη χρονιά όπως η φετινή, με κλειστά τα εστιατόρια που αποτελούν βασικό μας πελάτη, υπολογίζοντας ότι η πτώση του τζίρου μας δεν θα υπερβεί το 20%, κάτι που αποτελεί επίτευγμα καθώς κινήθηκαν τα ακριβότερα κρασιά. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η αγορά ζητάει κρασιά προστιθέμενης αξίας, τα οποία συχνά οι Έλληνες παραγωγοί δεν μπορούν να τα παράξουν. Γι’ αυτό και όσοι βγάζουν κρασιά άνω των 25 ευρώ, γίνονται ανάρπαστα».

Η Trinity Wines σε αριθμούς

  • Κρασιά ελληνικού αμπελώνα: 70% του χαρτοφυλακίου
  • Κρασιά διεθνούς αμπελώνα: 30% του χαρτοφυλακίου
  • Συνεργασία με περισσότερα από 100 ελληνικά οινοποιεία
  • Εισαγωγή περισσότερων από 40 οίκων του εξωτερικού

Κύκλος εργασιών

2019: 16,86 εκατ. ευρώ

2018: 13,48 εκατ. ευρώ

Μεταβολή: 3,37 εκατ. ευρώ

Κέρδη προ φόρων

2019: 2,68 εκατ. ευρώ

2018: 1,97 εκατ. ευρώ

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Πότε μπορεί να αποβεί επιζήμια η χιονόπτωση στα πρέμνα

REPORTS

Μεγαλύτερο περιθώριο ευελιξίας στο καθεστώς που διέπει τις άδειες φύτευσης αμπέλου προσπαθεί να προωθήσει η Κομισιόν, πρόθεση της οποίας είναι η αύξηση του ποσοστού...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα προσέδιδαν σε κάποιον το προσωνύµιο «κρασάνθρωπος». Παράτησε µια διασφαλισµένη θέση στο ∆ηµόσιο και στο ελαιόλαδο, έχοντας σπουδάσει...

REPORTS

Μια επετειακή επανέκδοση της «Ράμνιστας» του 2011, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση, λανσάρισμα της «Μαλαγουζιάς» και σε φυσικά κανάλια...

Copyright © 2020 Greenbox SA.