Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι μισοί Αμερικανοί υπέρ της μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ ως το 2025

Το κίνημα της «νηφάλιας περιέργειας» συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μια μελέτη της NCSolutions (NCS) να αποκαλύπτει ότι το 49% των Αμερικανών σχεδιάζει να μειώσει την κατανάλωση αλκοόλ το 2025, μια σημαντική αύξηση από το 44% το 2023. Η τάση αυτή αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, με το ποσοστό εκείνων που σκοπεύουν να μειώσουν την κατανάλωσή τους να ανεβαίνει από 34% το 2023 σε 41% το 2024.

Ένας από τους σαφέστερους δείκτες αυτής της αλλαγής είναι η αυξανόμενη συμμετοχή στον Dry January, όταν πολλοί επιλέγουν να απέχουν από το αλκοόλ για ένα μήνα. Το 2025, το 30% των Αμερικανών συμμετείχε στην πρωτοβουλία, σημειώνοντας αύξηση 36% από το 2024.

Αυτές οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες αντικατοπτρίζονται στην αγορά. Τα στοιχεία αγορών της NCS δείχνουν ότι ο Ιανουάριος καταγράφει σταθερά τις χαμηλότερες πωλήσεις αλκοόλ στις ΗΠΑ. 2024, οι αγορές οινοπνευματωδών ποτών μειώθηκαν κατά 39% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις κρασιού μειώθηκαν κατά 36% και οι πωλήσεις μπύρας, μηλίτη και σκληρού σόλτερ μειώθηκαν κατά 21%.

Ταυτόχρονα, η ζήτηση για μη αλκοολούχα ποτά αυξάνεται. Το 2024, οι αγορές μη αλκοολούχου μπύρας αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι καταναλωτές δείχνουν επίσης αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα ποτά με THC και CBD, με το 26% των ερωτηθέντων το 2025 να εκφράζει την επιθυμία να δοκιμάσει αυτές τις επιλογές. Το ενδιαφέρον είναι υψηλότερο μεταξύ της γενιάς Z (38%) και των millennials (37%).

Η γενιά Z ηγείται της στροφής από το αλκοόλ

Η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτό το κίνημα είναι η γενιά Z. Ένα πλήρες 65% των μελών της δηλώνει ότι σκοπεύει να πίνει λιγότερο το 2025, ποσοστό υψηλότερο από τους millennials (57%), τη Generation X (49%) και τους baby boomers (30%).

Επιπλέον, το 39% των ερωτηθέντων της Γενιάς Ζ δήλωσαν την πρόθεσή τους να υιοθετήσουν έναν τρόπο ζωής χωρίς αλκοόλ όλο το χρόνο, μια σημαντική αύξηση από το 2024. Αντίθετα, μόνο το 19% των millennials και της Generation X και μόλις το 10% των baby boomers εξέφρασαν την ίδια δέσμευση.

Η αναπτυσσόμενη αγορά μη αλκοολούχων ποτών

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για επιλογές χωρίς αλκοόλ έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα. Τον τελευταίο χρόνο, το 37% των Αμερικανών ανέφεραν ότι παρατήρησαν περισσότερες επιλογές μη αλκοολούχων ποτών σε εστιατόρια, μπαρ και καταστήματα λιανικής πώλησης. Η τάση αυτή είναι ακόμη πιο έντονη μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, με το 53% της Gen Z και το 49% των millennials να παρατηρούν αύξηση των επιλογών.

Τα σούπερ μάρκετ παραμένουν το πιο συνηθισμένο μέρος για την αγορά μη αλκοολούχων ποτών (37%), ακολουθούμενα από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης (30%). Εν τω μεταξύ, το 20% των καταναλωτών τα αγοράζει σε εστιατόρια.

Στρατηγικές μάρκετινγκ για την προσέλκυση νηφάλιων περίεργων καταναλωτών

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην προώθηση των μη αλκοολούχων ποτών. Μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, το 35% της Gen Z και των millennials ανακαλύπτουν νέες επιλογές χωρίς αλκοόλ μέσω αυτών των πλατφορμών, σε σύγκριση με το 22% της Generation X και το 18% των baby boomers.

Παράλληλα, οι διαφημίσεις διασημοτήτων και επιρροών επηρεάζουν επίσης τις αποφάσεις αγοράς. Περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) των νεότερων καταναλωτών έχουν δοκιμάσει ένα μη αλκοολούχο ποτό που προωθείται από ένα δημόσιο πρόσωπο.

Όταν τα προϊόντα προωθούνται ως μέρος του νηφάλιου και περίεργου τρόπου ζωής, το 43% της γενιάς Z και το 33% των millennials είναι πιο πιθανό να τα αγοράσουν, σε σύγκριση με το 16% της γενιάς X και το 10% των baby boomers.

«Τα δεδομένα των τελευταίων τριών ετών είναι σαφή: οι νεότεροι καταναλωτές έχουν περισσότερα κίνητρα να πίνουν λιγότερο αλκοόλ από τους γονείς και τους παππούδες τους», δήλωσε ο Alan Miles, διευθύνων σύμβουλος της NCSolutions. «Οι μάρκες ποτών μπορούν να επωφεληθούν από αυτή την τάση στοχεύοντας στο σωστό κοινό, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα κανάλια και συνεργαζόμενες με παράγοντες επιρροής που προωθούν αυτόν τον τρόπο ζωής».

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως η μελέτη της NCSolutions βασίζεται σε ετήσιες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2023 και 2025 μεταξύ των καταναλωτών των ΗΠΑ άνω των 21 ετών.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στη σύναψη μιας προκαταρκτικής εμπορικής συμφωνία με τις ΗΠΑ προσβλέπει η Κομισιόν, η οποία θα της επιτρέψει να διατηρήσει τον δασμολογικό συντελεστή 10% μετά...

REPORTS

Η Οινοποιία Μαλαματίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στις διεθνείς αγορές, προβάλλοντας δυναμικά τα ελληνικά κρασιά στον παγκόσμιο οινικό χάρτη, με δύο σημαντικές...

REPORTS

Η Βουργουνδία γιορτάζει τη δέκατη επέτειο από την καταχώριση των «Climats» της στην Παγκόσμια Κληρονομιά της UNESCO, ένας όρος που δεν αναφέρεται στον καιρό,...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου στις Πλαταιές Βοιωτίας είναι πλέον επισκέψιμο καθημερινά και προσκαλεί τους φίλους του κρασιού για μια αυθεντική εμπειρία οινογνωσίας, στον τόπο όπου...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Με έντονα αρώματα από Μοσχάτο Σάμου που συνταιριάζουν απολαυστικά με τις παραδοσιακές αυθεντικές γεύσεις του Αιγαίου ολοκληρώθηκε το 5ο Lesvos Food Fest, που πραγματοποιήθηκε...

REPORTS

Tην έντονη ανησυχία του για την κατάσταση του εγχώριου αμπελοοινικού τομέα, οποίος βρίσκεται εν μέσω μιας «ταραχώδους» συγκυρίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο εξέφρασε...

REPORTS

Η Ιταλία δείχνει να αντιστέκεται στην καθοδική τάση των εκλεκτών οίνων, με την περιοχή της Τοσκάνης να αναδεικνύεται η μεγάλη πρωταγωνίστρια της γειτονικής χώρας...

REPORTS

Ο πορτογαλικός αμπελοοινικός τομέας αντιμετωπίζει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της πρόσφατης ιστορίας του, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Εθνική Ένωση Εμπόρων...