Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Πρεμιέρα στη Νάουσα για τη Nico Lazaridi που ισορροπεί ανάμεσα σε εμπορικές και περιορισμένες παραγωγές

Διατηρώντας την ποιότητα ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της αγοράς

Κείμενο Γιώργου Λαμπίρη

Δύο διαφορετικούς κόσμους καταφέρνει να συγκεράσει μέσα από το κωδικολόγιό της η Oινοποιία Nico Lazaridi, διαθέτοντας ετικέτες που απευθύνονται στην κάβα και στο HoReCa με κωδικούς υψηλής προστιθέμενης αξίας και περιορισμένης παραγωγής όπως είναι το Perpetuus και στον αντίποδα με ετικέτες όπως είναι ο Ρήγας Κούπα και η Ντάμα Κούπα. «Όλα ξεκίνησαν προ δεκαετίας, στις αρχές του 2010, όταν η Ελλάδα εισερχόταν σε φάση βαθιάς οικονομικής ύφεσης, η οποία ήταν πραγματικά πρωτόγνωρη και ανέτρεψε τα μέχρι τότε μοντέλα διάθεσης του κρασιού. Σημαντικό σημείο αλλαγής της φιλοσοφίας μας αποτέλεσε εκείνη η στιγμή. Το δίκτυο με το οποίο συνεργαζόμασταν έως τότε ήταν προσανατολισμένο στην εστίαση, δεδομένου ότι ήταν ένας κλάδος που απέδιδε για εμάς σε επίπεδο κερδοφορίας. Κάποια στιγμή αρχίσαμε να διαπιστώνουμε ότι τα συμφέροντά μας άρχισαν να αποκλίνουν και έτσι αποφασίσαμε ότι για να μπορέσουμε να σταθούμε μακροπρόθεσμα, θα έπρεπε να αποκτήσουμε πρόσβαση στην αγορά με ένα επώνυμο κρασί, καλής ποιότητας σε σχέση με την τιμή του, το οποίο θα απευθυνόταν στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Τότε δημιουργήσαμε τη σειρά Ντάμα και Ρήγας Κούπα, ετικέτες που θεωρήσαμε ότι μας καταξίωσαν και επιβεβαίωσαν την απόφασή μας αυτή», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της οινοποιίας, Φεδερίκος Λαζαρίδης.

Τα «Μαγικά Βουνά» της κρίσης

Ο κύριος Λαζαρίδης χαρακτηρίζει αυτές τις δύο ετικέτες ως τα «Μαγικά Βουνά της κρίσης», κάνοντας λογοπαίγνιο με την γνωστή και εδραιωμένη στην αγορά, ετικέτα του κτήματος, το Μαγικό Βουνό. «Όπως το Μαγικό Βουνό όταν παρουσιάστηκε στην αγορά στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ανέτρεψε την εικόνα που υπήρχε στην αγορά αναφορικά με το ποιοτικό ελληνικό κρασί ή εάν θέλετε συνέβαλε στην αλλαγή της εικόνας του ελληνικού ποιοτικού κρασιού, έτσι και αυτά τα δύο προϊόντα κατάφεραν να ανατρέψουν την εικόνα που είχε το κρασί στο ράφι του σούπερ μάρκετ σε σχέση με τον επώνυμο παραγωγό», σημειώνει ο επικεφαλής του κτήματος.

Όπως εξηγεί, η Ντάμα Κούπα και ο Ρήγας Κούπα, δημιούργησαν μία βάση, πάνω στην οποία οικοδομήθηκε η εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές, οι οποίοι αγοράζουν όλο και περισσότερο μέσα από το σούπερ μάρκετ, είτε σήμερα λόγω πανδημίας, είτε την επόμενη μέρα για λόγους ευκολίας.

Στο επίκεντρο η λελογισμένη παραγωγή

Στο ερώτημα κατά πόσο είναι εύκολο και δόκιμο να συνδυάσει κανείς ετικέτες περιορισμένης παραγωγής με ετικέτες ευρείας παραγωγής, ο Φεδερίκος Λαζαρίδης αναφέρει ότι: «βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία σειρά παραγόντων, τους οποίους πρέπει να συνυπολογίσουμε. Εάν σε αυτούς συμπεριλάβουμε και τον παράγοντα που ονομάζεται κοστολόγιο τοποθέτησης στην αγορά, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα περίπλοκο σύστημα εξισώσεων. Στη λογική μας δεν υπάγεται η κατεύθυνση της αθρόας παραγωγής. Αντιθέτως έχουμε θέσει κάποια όρια και έτσι καταφέρνουμε πριν από τον τρύγο να έχουμε εξαντλήσει τα αποθέματα προηγούμενης εσοδείας. Στόχος μας είναι να έχουμε τα καλύτερα αλλά και αναγνωρίσιμα προϊόντα σε κάθε κατηγορία και να μην κανιβαλίζουν το ένα το άλλο. Για εμάς είναι μεγάλη επιτυχία ότι η σχέση ποιότητας τιμής είναι ξεκάθαρη για την εκάστοτε κατηγορία».

Να σημειωθεί ότι το Perpetuus, το οποίο αποτελεί μία περιορισμένης παραγωγής ετικέτα για το κτήμα, φέρνει στην αγορά σε ετήσια βάση από 2.500 φιάλες τόσο στον ερυθρό όσο και στον λευκό οίνο. Σε ό,τι αφορά τη Ντάμα και τον Ρήγα Κούπα, ξεπερνούν συνολικά περίπου τις 500.000 φιάλες ετησίως.

Επί του παρόντος στις αλυσίδες του σούπερ μάρκετ φιλοξενείται σχεδόν ολόκληρη η γκάμα των προϊόντων της Nico Lazaridi. «Πρόκειται για μία σχέση που κερδίσαμε στη διάρκεια των ετών τόσο με τους αγοραστές των σούπερ μάρκετ, όσο και με τους καταναλωτές που απλώνουν το χέρι στο ράφι και βάζουν στο καλάθι τα προϊόντα μας», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της οινοποιίας.

Το 40% του τρύγου με μηχανικές μεθόδους

Η εταιρεία πραγματοποίησε για πρώτη φορά τρύγο με μηχανικές μεθόδους το 2020, με τον κύριο Λαζαρίδη να χαρακτηρίζει την επιχείρησή του ως τυχερή, δεδομένου ότι δεν ήταν εφικτή η προσέλκυση εποχικού προσωπικού λόγω της πανδημίας. «Επιδιώξαμε να διατηρήσουμε ανέπαφο τον κεντρικό πυρήνα του προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα με τη συμβολή μηχανικού τρύγου το κτήμα συνέχισε να λειτουργεί απρόσκοπτα».

Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη μία διαδικασία αναμπέλωσης των εκτάσεων παραγωγής, ενώ η Nico Lazaridi θα προβεί φέτος σε επένδυση για τον πλήρη έλεγχο των δεξαμενών τόσο σε επίπεδο καταγραφής των θερμοκρασιών, όσο και σε επίπεδο απομακρυσμένης διαχείρισης εργασιών όπως η ανακύκλωση (remontage / délestage), που θα απαιτούν την ελάχιστη δυνατή ανθρώπινη παρουσία.

Ετοιμάζει το δικό της ΠΟΠ Νάουσα

Η οινοποιία έχοντας εξετάσει τα τελευταία επτά χρόνια την παραγωγή της ποικιλίας Μαυρούδι, την ενέταξε στο Perpetuus, το οποίο αποτελεί συνδυασμό από Μαυρούδι και Cabernet Franc. Επιπλέον ακολουθεί και το Ασύρτικο, το οποίο παρουσιάζει ανάπτυξη στην περιοχή της Δράμας, όπου εδρεύει το οινοποιείο. Να σημειωθεί ότι βρίσκεται σε αναζήτηση και για μία ακόμα ερυθρή ποικιλία για να δημιουργήσει μείγμα με κάποια ελληνική ποικιλία. «Επιπλέον, φέτος ήταν η πρώτη χρονιά κατά την οποία οινοποιήσαμε μία μικρή παραγωγή στη Νάουσα, ενώ συνεργαζόμαστε επί σειρά ετών με παραγωγό σταφυλιών εκεί. Θα δημιουργήσουμε ένα κρασί, το οποίο θα βγει στην αγορά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια ως ΠΟΠ Νάουσα», συμπληρώνει ο κύριος Λαζαρίδης.

Φεδερίκος Λαζαρίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Οινοποιία Νίκου Λαζαρίδη

Το e-shop The Wine Zoo και το Nico Lazaridi Wine Club

Να σημειωθεί ότι εκτός από την ευρύτερη παρουσία του στην αγορά η Nico Lazaridi διατηρεί το δικό της e-shop με την ονομασία, The Wine Zoo, μέσω του οποίου διαθέτει παλαιωμένες σοδειές αλλά και ειδικές συσκευασίες. Ταυτόχρονα, διαθέτει το Nico Lazaridi Wine Club, το οποίο αριθμεί περίπου 2.500 μέλη. Μέσω αυτού η οινοποιία επικοινωνεί με τα μέλη του Club, αποκτώντας διάδραση με το κοινό που συμμετέχει.

Τέλος, το Château Nico Lazaridi στην Αγορά Δράμας είναι το πρώτο οινοποιείο του Νομού που επένδυσε στον οινοτουρισμό, ενώ μέχρι την έλευση της νόσου Covid-19, ήταν το μόνο ανοικτό και επισκέψιμο και τα Σαββατοκύριακα.

 

Η Nico Lazaridi σε αριθμούς

Kύκλος εργασιών

2020: +20%

2019: 4,2 εκατ. ευρώ

  • Παρουσία σε 129 e-shops

Προμήθεια σταφυλιών

  • Οινοποιείο Δράμας: 80% ιδιόκτητοι αμπελώνες – 20% συνεργαζόμενοι παραγωγοί
  • Oινοποιείο Καβάλας: 20% ιδιόκτητοι αμπελώνες – 80% συνεργαζόμενοι παραγωγοί
  • Ποικιλίες από εξωτερικούς συνεργάτες: Sauvignon, Ασύρτικο, Cabernet Sauvignon, Merlot

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Έκτης γενιάς οινοποιός, ο Τάσος Ξύδης διαδέχτηκε τους προγόνους του και έγινε ο πρώτος από την οικογένεια που έβγαλε εμφιαλωμένο κρασί.

REPORTS

Μπορεί να λέµε ότι ο κλάδος του κρασιού στην Ελλάδα έχει προοδεύσει αρκετά, ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, ωστόσο, αυτά που χρειάζεται ακόµα να γίνουν...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Φαίνεται λογικό ότι ο τρόπος που αντιµετωπίζεται ένα φυτό επηρεάζει τη διάρκεια ζωής και την παραγωγικότητά του.

REPORTS

Το ελληνικό κρασί εδραιώνεται, κατακτώντας κορυφαίες διακρίσεις στο διεθνές οινικό στερέωμα.

Copyright © 2020 | Η Υπηρεσία Winetrails.gr είναι Ιδιοκτησία της Εταιρίας Green Box A.E.