Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο όρος «φυσικό κρασί» ως εθελοντική ένδειξη, δεν αναμένεται ευρωπαϊκός ορισμός

Οι ενδείξεις της Επιτρόπου Υγείας της ΕΕ Στέλλας Κυριακίδη, που αποδίδει ο όμιλος Federvini όσον αφορά τα αποκαλούμενα φυσικά κρασιά. Eίναι τελικά απαραίτητη η ένδειξη του συγκεκριμένου όρου στην ετικέτα;

Φωτογραφία από Brett Jones - flickr https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/

Σχετικά με τη χρήση του όρου «φυσικό» όσον αφορά το κρασί (και γενικότερα τα τρόφιμα), κάθε χώρα της ΕΕ δημιουργεί και θα δημιουργήσει τη δική της ιστορία.

Τους τελευταίους μήνες, η Διεύθυνση Γεωργίας της Επιτροπής της ΕΕ, η οποία επίσης επηρεάζεται από την Unione Italiana Vini (UIV), είχε δώσει μια μάλλον σκληρή γνώμη για το θέμα αυτό, τονίζοντας ότι η ένδειξη «φυσικό κρασί» μπορεί να προϊδεάσει για ένα κρασί υψηλότερης ποιότητας. Υπάρχει, επομένως, ο κίνδυνος η χρήση του όρου «φυσικό» να παραπλανήσει τον καταναλωτή, σύμφωνα με την Διεύθυνση Γεωργίας.

Φωτογραφία από Philippe49730 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Τώρα, αναφέρει ο όμιλος Federvini, μια νέα θέση έχει ληφθεί από την Ευρωπαία Επίτροπο για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδη, σε απάντηση σε επιστολή υπογεγραμμένη από πολλούς ευρωβουλευτές, οι οποίοι κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση προκειμένου να διασφαλίσει τη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών στο πλαίσιο των επόμενων πρωτοβουλιών που θα αναληφθούν μετά την υιοθέτηση της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιρούνι».

Η Κυριακίδη δήλωσε, καταρχάς, ότι η Επιτροπή δεν θεωρεί τον όρο «φυσικό» ούτε ως ισχυρισμό αναφερόμενο στην διατροφή ούτε στην υγεία, σύμφωνα με τον Κανονισμό αριθ. 1924/2006.

Ο όρος «φυσικό», σύμφωνα με την Επιτροπή, εμπίπτει στον τομέα των εθελοντικών πληροφοριών για τους καταναλωτές που διέπονται από το άρθρο 36 του κανονισμού της ΕΕ αριθ. 1169/2011: ως εκ τούτου, πρέπει να είναι αληθινές, τεκμηριωμένες και να μην παραπλανούν τον καταναλωτή, να πληρούν τις απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 7 του ίδιου κανονισμού. Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή δεν θεωρεί απαραίτητο αυτή τη στιγμή να υιοθετήσει έναν ευρωπαϊκό ορισμό του όρου «φυσικό», καθιστώντας περισσότερο από επαρκές το κανονιστικό πλαίσιο που προσφέρει ο κανονισμός για την ενημέρωση των καταναλωτών. Για κάθε άλλη ενημέρωση των καταναλωτών, η νομιμότητα της χρήσης του όρου «φυσικό» στην επισήμανση και την παρουσίαση ενός τροφίμου, συμπεριλαμβανομένου του κρασιού, πρέπει να επαληθεύεται κατά περίπτωση από τις εθνικές αρχές.

«Επειδή – υποστηρίζεται από τον Federvini – κάθε ετικέτα δημιουργεί ιστορία και θα έπρεπε να αξιολογηθεί ως τέτοια».

Πηγή winenews.it

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο πράσινος τρύγος είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται στην αμπελουργία για τη βελτίωση της ποιότητας των σταφυλιών και τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης του αμπελώνα....

REPORTS

Σύμφωνα με τα στοιχεία των γερμανικών τελωνείων, η Γερμανία μείωσε τις εισαγωγές κρασιού κατά 4,6% σε όγκο από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι παραγωγοί του Πελοποννησιακού Αμπελώνα επιστρέφουν στην Αθήνα με το Peloponnese Wine Festival 2025 για να συναντήσουν επαγγελματίες και φίλους του κρασιού τη Δευτέρα...

REPORTS

Επιβεβαιώνονται από την πλευρά του πωλητή οι πληροφορίες που θέλουν την εξαγορά του Κτήματος Σεμέλη, ιδιοκτησίας του Μιχάλη Σάλλα (Lyktos Group), από τους αδελφούς...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Επιβεβαιώνονται από την πλευρά του πωλητή οι πληροφορίες που θέλουν την εξαγορά του Κτήματος Σεμέλη, ιδιοκτησίας του Μιχάλη Σάλλα (Lyktos Group), από τους αδελφούς...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία τεσσάρων χαρισματικών οινοποιείων της Αυστραλίας, μεταξύ των οποίων και το Shaw + Smith της Αδελαΐδας. Ο ταλαντούχος David Le...

REPORTS

Το φυσικό κρασί έχει κερδίσει σημαντική προσοχή τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως μια εναλλακτική λύση που επιδιώκει να αποκαταστήσει την ουσία...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η έκθεση «Ελληνικό Απόσταγμα» είναι η μοναδική εκδήλωση γευστικής δοκιμής αφιερωμένη αποκλειστικά στα ελληνικά αποστάγματα όπως το ούζο, το τσίπουρο, η τσικουδιά, το μπράντι...