Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η σταδιακή εξέλιξη και ο διχασμός για το κρασί σε κουτάκι

Πριν από δέκα χρόνια, η προοπτική να βάλεις κρασί σε κονσερβοποιημένο κουτάκι ήταν κάτι περισσότερο από αδιανόητη και μη πόσιμη. Πώς λοιπόν το κρασί σε κουτάκι έγινε βασικός πυλώνας στα ράφια των σούπερ μάρκετ; Ο Henry Connell, συνιδρυτής της εταιρείας κονσερβοποιημένων κρασιών The Uncommon προσφέρει την άποψή του.

Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος

Σε όλη τη λίμνη, οι Αμερικάνοι αγκάλιαζαν το κουτί ως δοχείο για κρασί από τα πρώτα χρόνια, αλλά εδώ το στίγμα που συνδέονταν με τα κουτάκια ήταν (και εξακολουθεί να είναι) δύσκολο να ταρακουνηθεί.

Όταν κονσερβοποιήσαμε το πρώτο μας αγγλικό κρασί το 2018, ξέσπασαν σε γέλια πολλά άτομα του γραφείου: «Είναι όμορφο, αλλά οι premium πελάτες μας δεν θα πίνουν κρασί από κονσέρβα», είπαν. Αλλά, Αργά και σταθερά, είδαμε από πρώτο χέρι τη μετατόπιση στην αντίληψη των καταναλωτών και την εξέλιξη της αγοράς, καθοδηγούμενη κυρίως από τρεις παράγοντες:

Το πρώτο είναι η ποιότητα. Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία των κονσερβών διόρθωσαν γρήγορα αυτή τη «τσίγκινη γεύση» και άνοιξαν έναν κόσμο δυνατοτήτων. Ξαφνικά, με τη σωστή ισορροπία και τεχνογνωσία, το εξαιρετικό κρασί όχι μόνο θα μπορούσε να επιβιώσει αλλά και να ευδοκιμήσει στο αλουμινένιο κουτί.

Το δεύτερο, γίνεται εν μέρει χάρη στο φαινόμενο David Attenborough, είναι η αυξημένη συνειδητοποίηση της βιωσιμότητας. Με περισσότερη προσοχή στο αποτύπωμα άνθρακα, δεν είναι περίεργο που το κουτί, το οποίο είναι πιο ελαφρύ στη μεταφορά, πιο γρήγορο στην ψύξη, πιο εύκολο στην αποθήκευση και απεριόριστα ανακυκλώσιμο να υπερισχύει έναντι του βαριού και εύθραυστου γυάλινου μπουκαλιού. Το κουτί έχει σημαντικά χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 79% σε σύγκριση με το παραδοσιακό γυάλινο μπουκάλι. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής, όπως η Waitrose υιοθετούν ολοένα και περισσότερο τη μορφή για να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους βιωσιμότητας.

Ο τρίτος παράγοντας είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής και των καταναλωτικών συνηθειών. Η απλή μερίδα μπορεί πολύ απλά να ταιριάζει στην καθημερινότητα. Η μικρότερη μορφή λειτουργεί επίσης ως σημείο εισόδου για τους νεοφερμένους οίνους, διευκολύνοντας την εξερεύνηση.

 

Το μέλλον

Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα. Δεν κατακλύζουμε κάθε βρετανικό ψυγείο και υπάρχουν μερικοί παραδοσιακοί που δεν θα πιστέψουν ποτέ ότι το εκλεκτό κρασί μπορεί να βγαίνει σε κουτάκια. Ομολογουμένως, υπάρχουν επίσης περιπτώσεις όπου το μπουκάλι θα κυριαρχεί πάντα.

Ωστόσο, όπως έχουμε ήδη δει με το κίνημα της craft μπύρας, της σόδας και του κοκτέιλ, η αλλαγή συμβαίνει. Για κάποιο λόγο, το κρασί εξακολουθεί να προσκολλάται στην περιττή παράδοση.

Για τον λόγο αυτό θα πρέπει ο κόσμος να συνεχίσει να αμφισβητεί τις παλιές προκαταλήψεις πείθοντας τους ανθρώπους για την ποιότητα. Αυτό συνήθως παίρνει μόνο μια γουλιά.

Τέλος, κάποτε οι άνθρωποι χλεύαζαν τα βιδωτά καπάκια και σήκωσαν τα φρύδια τους Άγγλους οινοποιούς. Χρειάζεται μόνο λίγη φαντασία και λίγοι γενναίοι άνθρωποι για να σπάσει η παράδοση προς το καλύτερο.

 

ΠΗΓΗ: drinksretailingnews.co.uk

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αγορά εκλεκτών κρασιών βρίσκεται σε ύφεση τους τελευταίους 18 μήνες, και παρά τη σύντομη άνοδο που σημειώθηκε τον Αύγουστο,...

REPORTS

Μια φρέσκια, πειραματική, Μαλαγουζιά του 2024 από το Κτήμα Κίτρος, ένα Ξινόμαυρο από αμφορέα, σε ειδική οινοποίηση, από το Κτήμα Κυρ Γιάννη, δύο διαφορετικές...

REPORTS

Τέσσερις ελληνικές εταιρείες του κλάδου οινοποιίας συμμετείχαν, με την υποστήριξη του Enterprise Greece, στη Διεθνή Έκθεση Οίνων «ProWine Latin America 2024» που πραγματοποιήθηκε στο...

REPORTS

Η Γαλλία μείωσε την πρόβλεψη για τη φετινή παραγωγή κρασιού μετά τον πιο βροχερό Σεπτέμβριο των τελευταίων 25 ετών, με το 2024 να αναμένεται...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

REPORTS

Ενθαρρυντικά ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη για το α’ εξάμηνο του 2024, με την οινοποιία να αυξάνει τον κύκλο εργασιών...