Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η σταδιακή εξέλιξη και ο διχασμός για το κρασί σε κουτάκι

Πριν από δέκα χρόνια, η προοπτική να βάλεις κρασί σε κονσερβοποιημένο κουτάκι ήταν κάτι περισσότερο από αδιανόητη και μη πόσιμη. Πώς λοιπόν το κρασί σε κουτάκι έγινε βασικός πυλώνας στα ράφια των σούπερ μάρκετ; Ο Henry Connell, συνιδρυτής της εταιρείας κονσερβοποιημένων κρασιών The Uncommon προσφέρει την άποψή του.

Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος

Σε όλη τη λίμνη, οι Αμερικάνοι αγκάλιαζαν το κουτί ως δοχείο για κρασί από τα πρώτα χρόνια, αλλά εδώ το στίγμα που συνδέονταν με τα κουτάκια ήταν (και εξακολουθεί να είναι) δύσκολο να ταρακουνηθεί.

Όταν κονσερβοποιήσαμε το πρώτο μας αγγλικό κρασί το 2018, ξέσπασαν σε γέλια πολλά άτομα του γραφείου: «Είναι όμορφο, αλλά οι premium πελάτες μας δεν θα πίνουν κρασί από κονσέρβα», είπαν. Αλλά, Αργά και σταθερά, είδαμε από πρώτο χέρι τη μετατόπιση στην αντίληψη των καταναλωτών και την εξέλιξη της αγοράς, καθοδηγούμενη κυρίως από τρεις παράγοντες:

Το πρώτο είναι η ποιότητα. Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία των κονσερβών διόρθωσαν γρήγορα αυτή τη «τσίγκινη γεύση» και άνοιξαν έναν κόσμο δυνατοτήτων. Ξαφνικά, με τη σωστή ισορροπία και τεχνογνωσία, το εξαιρετικό κρασί όχι μόνο θα μπορούσε να επιβιώσει αλλά και να ευδοκιμήσει στο αλουμινένιο κουτί.

Το δεύτερο, γίνεται εν μέρει χάρη στο φαινόμενο David Attenborough, είναι η αυξημένη συνειδητοποίηση της βιωσιμότητας. Με περισσότερη προσοχή στο αποτύπωμα άνθρακα, δεν είναι περίεργο που το κουτί, το οποίο είναι πιο ελαφρύ στη μεταφορά, πιο γρήγορο στην ψύξη, πιο εύκολο στην αποθήκευση και απεριόριστα ανακυκλώσιμο να υπερισχύει έναντι του βαριού και εύθραυστου γυάλινου μπουκαλιού. Το κουτί έχει σημαντικά χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 79% σε σύγκριση με το παραδοσιακό γυάλινο μπουκάλι. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής, όπως η Waitrose υιοθετούν ολοένα και περισσότερο τη μορφή για να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους βιωσιμότητας.

Ο τρίτος παράγοντας είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής και των καταναλωτικών συνηθειών. Η απλή μερίδα μπορεί πολύ απλά να ταιριάζει στην καθημερινότητα. Η μικρότερη μορφή λειτουργεί επίσης ως σημείο εισόδου για τους νεοφερμένους οίνους, διευκολύνοντας την εξερεύνηση.

 

Το μέλλον

Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα. Δεν κατακλύζουμε κάθε βρετανικό ψυγείο και υπάρχουν μερικοί παραδοσιακοί που δεν θα πιστέψουν ποτέ ότι το εκλεκτό κρασί μπορεί να βγαίνει σε κουτάκια. Ομολογουμένως, υπάρχουν επίσης περιπτώσεις όπου το μπουκάλι θα κυριαρχεί πάντα.

Ωστόσο, όπως έχουμε ήδη δει με το κίνημα της craft μπύρας, της σόδας και του κοκτέιλ, η αλλαγή συμβαίνει. Για κάποιο λόγο, το κρασί εξακολουθεί να προσκολλάται στην περιττή παράδοση.

Για τον λόγο αυτό θα πρέπει ο κόσμος να συνεχίσει να αμφισβητεί τις παλιές προκαταλήψεις πείθοντας τους ανθρώπους για την ποιότητα. Αυτό συνήθως παίρνει μόνο μια γουλιά.

Τέλος, κάποτε οι άνθρωποι χλεύαζαν τα βιδωτά καπάκια και σήκωσαν τα φρύδια τους Άγγλους οινοποιούς. Χρειάζεται μόνο λίγη φαντασία και λίγοι γενναίοι άνθρωποι για να σπάσει η παράδοση προς το καλύτερο.

 

ΠΗΓΗ: drinksretailingnews.co.uk

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μια πιο νέα φρέσκια πρόταση φέρνει το κτήμα RIRA με το ροζέ Pinot Noir του 2021 το οποίο κέντρισε το ενδιαφέρον στο Peloponnese Wine...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Από τις πλαγιές του Ολύμπου στις βουνοκορφές της Πίνδου και από εκεί στο πλατό του Αμυνταίου και σε όλη τη Μακεδονία, στους παραλίμνιους, παραθαλάσσιους...

REPORTS

Κολλινιάτικο, Μαύρο Καλαβρυτινό, Λαγόρθι και Τινακτορώγος έκαναν το ντεμπούτο τους στο οινικό κοινό της Αθήνας, στο πλαίσιο του Peloponnese Wine Festival που φιλοξένησε την...

REPORTS

Tις πέντε διαφορετικές εκφράσεις του Μοσχοφίλερου έρχεται να εκφράσει η Οινοποιία Μπουτάρη, συγκεντρώνοντας και προβάλλοντας τα στάδια της συγκεκριμένης ποικιλίας, η οποία έχει ταυτιστεί...

Copyright © 2020 | Η Υπηρεσία Winetrails.gr είναι Ιδιοκτησία της Εταιρίας Green Box A.E.