Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι προβληματικές πίσω από την καινοτομία των κονσερβοποιημένων οίνων

Για τους καταναλωτές, τα πλεονεκτήματα του κονσερβοποιημένου αλκοόλ είναι ξεκάθαρα. Είναι πιο μικρά και ελαφριά στη μεταφορά, αλλά και πιο βιώσιμα. Ανακυκλώνονται το ίδιο εύκολα με το γυαλί και ανοίγουν δρόμους για πιο ιδιαίτερα design συσκευασίας. Πλεονεκτήματα κρύβονται και στο εμπόριο, όσο τα κουτάκια καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο στο ψυγείο και στα δωμάτια αποθήκευσης, είναι πιο ελαφριά στη μεταφορά και διαθέσιμα σε εναλλακτικά μεγέθη.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Το τελευταίο χρονικό διάστημα είδαμε την ”απελευθέρωση” στην αγορά πιο φυσικών/βιολογικών οίνων, καθώς και καινοτομίες χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλη. Επίσης η κατηγορία των βιολογικών αφρωδών οίνων σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη. Πέρυσι, η Biagio Cru παρουσίασε το Organic Rosé All Day Spritz, διαθέσιμο τόσο σε εμφιαλωμένη γυάλινη φιάλη όσο και σε μορφή κονσερβοποίησης. Η IWSR μάλιστα προβλέπει ότι μέχρι το 2022, το 10% του κρασιού που πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο θα παράγεται με βιολογικές μεθόδους.
Οι εταιρείες ποτών ‘’εκμεταλλεύονται’’ επίσης την επιθυμία των καταναλωτών να μειώσουν την κατανάλωση αλκοόλ. Σύμφωνα με την ISWR, τα κρασιά χαμηλής και μηδενικής αλκοόλης αναμένεται να αυξηθούν κατά 34% μέχρι το 2024, καθώς πολλοί ακολουθούν την προσέγγιση “λιγότερο και καλύτερο”. Πέρυσι, ο Molson Coors διέθεσε το Movo, μια νέα σειρά κονσερβοποιημένου κρασιού, φτιαγμένου από κρασί, αφρώδες νερό, χυμό φρούτων και φυσικές γεύσεις, με μόλις 100 θερμίδες και χωρίς πρόσθετα σάκχαρα.

Παρόλη τη συγκεκριμένη τάση, αυτή δεν έχει καταφέρει ακόμα να επικρατήσει, διότι το προϊόν είναι στενά συνδεδεμένο με το γυάλινο μπουκάλι. Σύμφωνα με έρευνα του Wine Intelligence το κρασί σε bag in box αρέσει στους παλαιότερους καταναλωτές, που το βρίσκουν ως ευκαιρία για κοινωνική ‘’συνεύρεση’’, ενώ οι ηλικίες ανάμεσα από 25 και 44 είναι οι πιο ανοιχτές στην ιδέα του κονσερβοποιημένου κρασιού, διότι ταιριάζει πιο πολύ στο lifestyle τους.

Οι οινοπαραγωγοί θα έπρεπε να λάβουν υπόψιν κάποιους παράγοντες στη σκέψη της επένδυσης στη παραγωγή κρασιού σε κουτάκι. Πρώτος βασικός παράγοντας, ποιου τύπου κρασιά να συμπεριληφθούν. Αν γυρίσουμε την οπτική μας στον καταναλωτή και σύμφωνα με το Wine Intelligence, τα αναψυκτικά με διοξείδιο του άνθρακα είναι αυτά που καταναλώνονται πιο πολύ και μάλιστα σερβίρονται κρύα, κάτι ευχάριστο για τον καταναλωτή, που σημαίνει ότι το αφρώδες κρασί θα μπορούσε να αποτελέσει ένα καλό παράδειγμα για το συγκεκριμένο design.

Το Wine Intelligence δηλώνει ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προτίμησαν μάρκες που ήξεραν κι εμπιστευόντουσαν και υπάρχει η πεποίθηση ότι η ασφάλεια των ήδη γνωστών μαρκών θα αντικατοπτριστεί και στην κονσερβοποιημένη εκδοχή.

Το κονσερβοποιημένο κρασί αποτελεί ένα τρόπο πρόσβασης στη τάση με τα κρασιά χωρίς αλκοόλ. Η δημιουργία ενός προϊόντος κρασιού σε κουτάκι προσφέρει στους παραγωγούς την ευκαιρία να βαδίσουν έξω από την κατηγορία του 11-13% vol. αλκοόλ, με την έκδοση αυτή να δρα ως μια ‘’συσκευή διαφοροποίησης’’ για την αποφυγή αρνητικών συγκρίσεων με το κρασί.

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2024 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας το δεύτερο MESSINIA FORUM με τεράστια...

REPORTS

Τα Οινοποιεία Boutari υποστήριξαν για δεύτερη χρονιά τον θεσμό των “Χρυσών Σκούφων”, την κορυφαία διοργάνωση γαστρονομίας, κατά τη διάρκεια της οποίας οι προσκεκλημένοι είχαν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024, στις 20.00 στο The Met Hotel, με οδηγό την χημικό-οινολόγο-δημοσιογράφο οίνου Μαρία Νέτσικα, θα γίνουν δοκιμές οίνων στα τύφλα.

REPORTS

Ιδιαίτερο το γεωφυσικό ανάγλυφο της Σάμου με τις μεγάλες κλίσεις του εδάφους, επιβλητικούς ορεινούς όγκους, χωριά-αετοφωλιές και κατοίκους εργατικούς που αγαπούν την καλλιέργεια του...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Από τις 10 έως και τις 26 Απριλίου 2024 θα διαρκέσει η διαδικασία αιτήσεων για νέες άδειες φύτευσης αμπελώνων, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση.

REPORTS

To Οινοποιείο Ιδαία με χαρά παρουσιάζει τις νέες ετικέτες των «ΙΔΑΙΑ CLASSICS» ενός λευκού και ενός ερυθρού, που αποτελούν την κλασική σειρά κρασιών του...

REPORTS

Οι λάτρεις του κρασιού της Βουργουνδίας μπορεί να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού οι δύο τελευταίες σοδειές βοήθησαν στην αναπλήρωση των αποθεμάτων στα κελάρια των...

REPORTS

Το πρώτο βήμα μιας συντονισμένης προσπάθειας ώστε να ενισχυθεί η παρουσία των ελληνικών κρασιών στην αλβανική αγορά η οποία, επί του παρόντος, είναι ισχνή,...