Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι Κινέζοι πλέον αγοράζουν κρασί για να χαλαρώσουν κι όχι ως επίδειξη πλούτου

Το 83,9% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζει κρασί για λόγους ευχαρίστησης και χαλάρωσης και όχι ως αντικείμενο δώρου ή επίδειξης πλούτου, όπως κατά το παρελθόν.

του Ζήση Πανάγου

Σύμφωνα με μελέτη της iiMedia για τη συμπεριφορά των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού, περισσότερο από το 80% των χρηστών του Διαδικτύου έχουν ήδη καταναλώσει κρασί και το έχουν αγοράσει διαδικτυακά. Στο παρελθόν, το κρασί θεωρείτο αγαθό πολυτελείας, που ταιριάζει στην κινεζική κουλτούρα δώρων, καθώς συμβολίζει τον πλούτο ή τη δύναμη. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 53,6% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν κρασί ως δώρο. Αλλά αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι ότι το 83,9% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν επίσης κρασί για ευχαρίστηση, απόδειξη ότι έχει εξελιχθεί από αντικείμενο δώρου σε προσωπική κατανάλωση.

Όσον αφορά τους λόγους κατανάλωσης, το 50,1% των Κινέζων χρηστών του διαδικτύου πίνουν κρασί για να χαλαρώσουν ενώ το 47,6% από αυτούς εκτιμά την αίσθησή του στο στόμα. Επιπλέον, το 32,7% πιστεύει ότι το κρασί έχει την ικανότητα να ενισχύει τις συγκεντρώσεις, ενώ μόνο το 18,2% από αυτούς το καταναλώνουν για να συνοδεύσουν το φαγητό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η υγεία παραμένει ένα άλλο σημαντικό κίνητρο για την κατανάλωση κρασιού στην Κίνα. Το 46,5% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το κρασί μπορεί να είναι ευεργετικό για την υγεία, ενώ το 29,1% το πίνουν για να διατηρήσουν την ομορφιά τους. Το κρασί διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο σε κοινωνικό πλαίσιο, με το 37,6% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου που ερωτήθηκαν να λένε ότι το πίνουν όταν συμμετέχουν σε κοινωνικές συγκεντρώσεις.

Τέλος, ορισμένοι Κινέζοι χρήστες του Διαδικτύου βλέπουν το κρασί ως επενδυτικό πλεονέκτημα. Πράγματι, το 22,8% από αυτούς δηλώνουν ότι αγοράζουν κρασί για συλλογή ή για μελλοντική επένδυση, ενώ το 8,9% πιστεύουν ότι η κατανάλωση κρασιού είναι συνώνυμη με το καλό γούστο όσον αφορά το στυλ ζωής.

Προτιμήσεις

Παραδόξως, όταν πρόκειται για εισαγόμενα κρασιά και εθνικά κρασιά, η ισορροπία γέρνει υπέρ των κρασιών που παράγονται στην Κίνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 72% των χρηστών του Διαδικτύου που ερωτήθηκαν προτιμούν εθνικές μάρκες κρασιού, ενώ μόνο το 28% επιλέγει ξένες μάρκες. Το μερίδιο των εισαγόμενων αυξάνεται μεταξύ των ατόμων με υψηλότερα εισοδήματα ή μεταξύ των στελεχών: το 32,1% των τελευταίων δηλώνει ότι προτιμά ξένες μάρκες κρασιού, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από αυτό που παρατηρείται στο σύνολο του πληθυσμού. Η μελέτη επιβεβαιώνει επίσης την υπόθεση ότι οι Κινέζοι καταναλωτές προτιμούν τα κόκκινα κρασιά από τα λευκά, με το κόκκινο να συνδέεται κυρίως με τον πλούτο και την τύχη στην κινεζική κουλτούρα. Κατά συνέπεια, το 82% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου προτιμούν τα κόκκινα κρασιά, έναντι μόνο 10,8% τα λευκά και 4% τα ροζέ.

Στρατηγική μάρκετινγκ

Ακόμα κι αν με την πρώτη ματιά, οι πολυτελείς συσκευασίες ασκούν μια δύναμη προσέλκυσης των Κινέζων καταναλωτών, το κύριο μέλημά τους παραμένει η ποιότητα του κρασιού. Έτσι, το 54,6% των χρηστών του Διαδικτύου δήλωσε ότι θυμάται μια συγκεκριμένη μάρκα κρασιού για την αίσθηση που δίνει στο στόμα και τη γεύση του. Ακολουθούν ο σχεδιασμός συσκευασιών, η διαφήμιση και η προώθηση, με 18,7%, 17% και 9,7% των ψήφων αντίστοιχα.

Για να διεισδύσει κανείς στην κινεζική αγορά, η προώθηση σε πλατφόρμες ζωντανής ροής, αποτελούν ένα νέο σταυροδρόμι μεταξύ ηλεκτρονικού εμπορίου και μάρκετινγκ, που είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης. Διαπιστώθηκε ότι το 48% των χρηστών του Διαδικτύου λαμβάνουν πληροφορίες για το κρασί από πλατφόρμες σύντομων βίντεο όπως οι Douyin, Kuaishou και Wesee.

Στον επηρεασμό των καταναλωτών ακολουθούν οι στενοί φίλοι και τα παραδοσιακά διαφημιστικά κανάλια, συμπεριλαμβανομένων της τηλεόρασης, των ανελκυστήρων και των διαφημίσεων στα καταστήματα, με 45,3% και 42,3% αντίστοιχα.

Οι πλατφόρμες κοινής χρήσης περιεχομένου, όπως το Xiaohongshu (Μικρό Κόκκινο Βιβλίο), το Zhihu και το Weibo είναι επίσης σημαντικές πηγές πληροφοριών για το κρασί, που ευνοούνται από το 42,1% των ερωτηθέντων. Οι παραδοσιακές εκθέσεις και οι ειδικές εκθέσεις αντιπροσωπεύουν το 33,9%, έναντι 12,2% που αφορούν βιβλία.

 

Πηγή: keosoe 

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο Ντόναλντ Τραμπ επανεξελέγη Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, μια εξέλιξη που θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τη βιομηχανία κρασιού, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Μετά από...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Ο διαχειριστής του Napa Valley Wine Train σχεδιάζει να αγοράσει τρεις νέες «σχεδόν αθόρυβες και άοσμες» ατμομηχανές χαμηλών εκπομπών σε μια προσπάθεια να κάνει...

REPORTS

Το Crystal Springs της Napa Valley AVA γίνεται η 18η επίσημη ονομασία της διάσημης αμπελουργικής περιοχής. Η νέα AVA χωροθετείται σε μια λοφώδη περιοχή...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μια νέα οινοποιητική εταιρεία, η Sacred Mountain, μετρώντας μόλις 5 μήνες ζωής συνδέει το κρασί, με τα βήματα του πραγματικού και του Καζαντζακικού Αλέξη...

REPORTS

Την παγκόσμια γιορτή του έχει την 1η Νοεμβρίου το Ξινόμαυρο, η κυρίαρχη αμπελοοινική ποικιλία της Βόρειας Ελλάδας, μιας περιοχής με οινική ιστορία χιλιάδων ετών.

REPORTS

Την αδιαμφισβήτητη πρόοδο του κρητικού αμπελώνα και την επιστροφή του σε σπάνια κρασιά εγνωσμένης ταυτότητας, με όχημα τις γηγενείς ποικιλίες της μεγαλονήσου, ανέδειξε η...

REPORTS

Προς τους πολυτελείς οίνους στρέφει το ενδιαφέρον του το καταναλωτικό κοινό των ΗΠΑ, όπως δείχνουν τα στοιχεία από νέα έρευνα της εταιρείας που ειδικεύεται...