Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι εξαγωγείς κρασιού προετοιμάζονται για άλλη μια χρονιά έντασης στις μεταφορές το 2022

«Απίστευτοι προς το παρόν, οι ναύλοι δεν θα πέσουν απαραίτητα σε επίπεδο τόσο χαμηλό όσο στο παρελθόν», αναφέρει ο Clément Desbois.

Καθώς οι τιμές εκτινάσσονται στα ύψη και οι χρόνοι παράδοσης πέφτουν κατακόρυφα, η κατάσταση που χαρακτηρίζεται από παγκόσμιες εντάσεις σχετικά με τις θαλάσσιες μεταφορές δεν θα υποχωρήσει μέχρι το 2023, όπως υποστηρίζει ο ειδικός μεταφορέας της Hillebrand.

«Τώρα, οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν μεγάλο κόστος και πρέπει να σχεδιάζονται» υποστηρίζει ο Clément Desbois, ο διευθυντής εξαγωγών της μεταφορικής JF Hillebrand France, ο οποίος τονίζει τις αλλαγές που αντιμετωπίζει η οινοποιία και πρέπει να λάβει υπόψη σε σχέση με τα προβλήματα logistics. Διαταραγμένη από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, η διεθνής μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων παραμένει δύσκαμπτη με εκτεταμένες καθυστερήσεις και εκρηκτικό κόστος.

Δεν καθησυχάζει τους εξαγωγείς, ο Clément Desbois αφού δεν αναμένει καμία βελτίωση το 2022. «Βλέπουμε ότι η ζήτηση παραμένει πολύ ισχυρή (+13% στη ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων στα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με το 2020 και + 6% σε σύγκριση με το 2019), ενώ ήδη χρησιμοποιείται όλη η παγκόσμια χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», υπογραμμίζει ο εμπειρογνώμονας, ο οποίος αιτιολογεί το μπλοκάρισμα και τη συμφόρηση των λιμανιών, με τον κορεσμό των υποδομών, που έχει σαν συνέπεια την καθυστέρηση των εμπορευματοκιβωτίων. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ντόμινο που επηρεάζει ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Τιμή x10

«Δεν υπάρχει πλέον καμία αξιοπιστία στα δρομολόγια, μόνο το 30% των πλοίων είναι στην ώρα τους. Υπάρχουν πολλές ανωμαλίες», παραδέχεται ο Clément Desbois, ο οποίος αναφέρει ότι το 12% της παγκόσμιας χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων είναι άχρηστο λόγω αυτών των διαδοχικών καθυστερήσεων. Ως αποτέλεσμα αυτής της παγκόσμιας συμφόρησης, οι τιμές εκτινάσσονται στα ύψη. Για ένα κοντέινερ 40 ποδιών, το συνολικό κόστος είναι 10.000 $ (8.600 €), γεγονός που σημαίνει δεκαπλάσια αύξηση της μέσης τιμής σε δύο χρόνια, υπογραμμίζει ο υπεύθυνος των logistics. Ανάλογα με τη διαδρομή, οι τιμές εξελίσσονται διαφορετικά. Όπως π.χ. το κόστος ανέρχεται σε 7.000 $ για ένα κοντέινερ που πηγαίνει από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες (σε σύγκριση με 2.000 $ το καλοκαίρι του 2020).

«Η έλλειψη χώρου προκαλεί αυξήσεις τιμών» συνοψίζει ο Clément Desbois, επιβεβαιώνοντας ότι δεν θα υπάρξει ομαλοποίηση της διεθνούς κίνησης πριν από το 2023, γεγονός που δικαιολογείται τόσο από τη διατήρηση της ισχυρής ζήτησης για βιομηχανικά προϊόντα το 2021-2022 (που συνδέεται με την παγκόσμια ανάπτυξη) όσο και από την άφιξη μόλις το 2023 νέων πλοίων (από παραγγελίες ναυτιλιακών εταιρειών στο τέλος του 2020). Στο μέλλον, «κανείς δεν ξέρει πώς θα ισορροπήσουν ξανά τα πράγματα. Πιθανώς δεν θα επιστρέψουμε σε χαμηλές τιμές, καθώς υπάρχει ανάγκη οι εταιρείες να επενδύσουν σε μια υπηρεσία που αυτή τη στιγμή είναι υποβαθμισμένη και έχει υποχρέωση να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα», προειδοποιεί ο Clément Desbois.

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών θα πρέπει, «οι εξαγωγείς να προβλέπουν την επέκταση των ημερολογιακών τους υποχρεώσεων και να προνοούν για τη μεταφορά από τη συναλλαγή και μετά», εξηγεί ο μεταφορέας.

Η συμπεριφορά στις αποστολές θα πρέπει να προσομοιάζει με τις αποστολές στο τέλος του έτους την περίοδο των εορτών, ώστε να διασφαλισθούν προκαταβολικά οι πωλήσεις.

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2024 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας το δεύτερο MESSINIA FORUM με τεράστια...

REPORTS

Τα Οινοποιεία Boutari υποστήριξαν για δεύτερη χρονιά τον θεσμό των “Χρυσών Σκούφων”, την κορυφαία διοργάνωση γαστρονομίας, κατά τη διάρκεια της οποίας οι προσκεκλημένοι είχαν...

REPORTS

Για ακόμα μία χρονιά το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης συμμετέχει στην Εθνική Δράση «Ανοικτές Πόρτες» στα Οινοποιεία της Ελλάδας, η οποία θα λάβει χώρα το...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024, στις 20.00 στο The Met Hotel, με οδηγό την χημικό-οινολόγο-δημοσιογράφο οίνου Μαρία Νέτσικα, θα γίνουν δοκιμές οίνων στα τύφλα.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Από τις 10 έως και τις 26 Απριλίου 2024 θα διαρκέσει η διαδικασία αιτήσεων για νέες άδειες φύτευσης αμπελώνων, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση.

REPORTS

To Οινοποιείο Ιδαία με χαρά παρουσιάζει τις νέες ετικέτες των «ΙΔΑΙΑ CLASSICS» ενός λευκού και ενός ερυθρού, που αποτελούν την κλασική σειρά κρασιών του...

REPORTS

Οι λάτρεις του κρασιού της Βουργουνδίας μπορεί να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού οι δύο τελευταίες σοδειές βοήθησαν στην αναπλήρωση των αποθεμάτων στα κελάρια των...

REPORTS

Το πρώτο βήμα μιας συντονισμένης προσπάθειας ώστε να ενισχυθεί η παρουσία των ελληνικών κρασιών στην αλβανική αγορά η οποία, επί του παρόντος, είναι ισχνή,...