Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Με πληροφορίες επισήμανσης πάνω από το 70% των αλκολούχων που διακινούνται στην αγορά της ΕΕ

Στην Ευρώπη, περισσότερα μπουκάλια αλκοολούχων ποτών από ποτέ διαθέτουν πληροφορίες για τους καταναλωτές στη συσκευασία και στο διαδίκτυο. Οι ευρωπαίοι παραγωγοί αλκοολούχων ποτών, συμπλήρωσαν 5 επιτυχημένα χρόνια εκπλήρωσης της δέσμευσής τους να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τη θερμιδική αξία στις ετικέτες, ενώ πλέον διαθέτουν κατάλογο συστατικών μέσω ειδικών ηλεκτρονικών ετικετών για κάθε προϊόν.

Σύμφωνα με την τελευταία Έκθεση Προόδου που δημοσίευσε η spiritsEUROPE, περισσότερο από το 70% του συνολικού όγκου των αλκοολούχων ποτών που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, αναφέρουν επί της  φιάλης πληροφορίες σχετικά με τη θερμιδική αξία. Επιπλέον, το μερίδιο των προϊόντων με κωδικούς QR που προσφέρουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ετικέτες αυξάνεται γρήγορα και αναμένεται να φτάσει σε παρόμοια επίπεδα μέχρι το τέλος του 2025.

Τα επιτεύγματα αποτελούν μέρος μιας πολυετούς εθελοντικής συμφωνίας, γνωστής ως «Mνημόνιο Συνεργασίας για την Ενημέρωση των Καταναλωτών», η οποία διευκολύνθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2019. Το μνημόνιο, προσφέρει σαφείς οδηγίες στους παραγωγούς σχετικά με τον τρόπο αναφοράς της θερμιδικής αξίας και του καταλόγου των συστατικών στους καταναλωτές για τα αλκοολούχα ποτά (στοιχεία που  δεν είναι υποχρεωτικά σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό FIC της ΕΕ).  Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π) και η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (Memorandum of Understanding/MoU).

Σχολιάζοντας την Έκθεση Προόδου, ο Ulrich Adam, Γενικός Διευθυντής της spiritsEUROPE, δήλωσε: «Στο 5ο έτος εφαρμογής του, το Μνημόνιο Κατανόησης  αποτελεί  μια δοκιμασμένη προσέγγιση που έχει κάνει πραγματική διαφορά όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών στην πράξη και έχει κινητοποιήσει με επιτυχία μεγάλους και μικρούς  παραγωγούς ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς. Επιπλέον πρόσθεσε, ότι το 2023 μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως το έτος κατά το οποίο η ψηφιακή πληροφόρηση των καταναλωτών απογειώθηκε πραγματικά, καθώς είδαμε στην Ισπανία, το μερίδιο των αλκοολούχων ποτών με κωδικούς QR να αυξάνεται ταχύτατα από 18% σε 31% σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών. Το μέλλον είναι ξεκάθαρα ψηφιακό – και η προσέγγιση του Μνημονίου καταδεικνύει πώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί λογικά να ενσωματωθεί σε ένα πλαίσιο επισήμανσης».

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς και Βιωσιμότητας της spiritsEUROPE, δήλωσε: «Οι μεγάλες διεθνείς εταιρείες που υπέγραψαν ήταν μεταξύ των πρώτων κινητήρων όσον αφορά τη διάδοση του Μνημονίου και σήμερα –με 83%– καταγράφουν το υψηλότερο μερίδιο συμμόρφωσης σχετικά με την αναφορά των θερμίδων επί της φιάλης. Ταυτόχρονα, το 2023 ένας ταχέως αυξανόμενος αριθμός μικρών και μεσαίων παραγωγών άρχισε να εφαρμόζει το MoU. Αυτό δείχνει ότι η προσέγγισή μας λειτουργεί σε ολόκληρο τον κλάδο».

Η  Siebel πρόσθεσε «Κοιτάζοντας το μέλλον, παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στο στόχο, της αύξησης του μεριδίου των φιαλών τόσο με ενεργειακές πληροφορίες στη συσκευασία όσο και με ψηφιακές ετικέτες. Πιστεύουμε ότι αυτή η προσέγγιση θα πρέπει να εναρμονιστεί πλήρως και να ενσωματωθεί σε μια μελλοντική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν αναθεωρημένο κανονισμό της ΕΕ για την ενημέρωση των καταναλωτών για τα τρόφιμα (FIC)».

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η νέα εγκατάσταση αποσκοπεί στη διατήρηση της ποιότητας του κρασιού, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για επιλογές με χαμηλότερο αλκοόλ και καινοτόμα...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας θα πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2025 το 4ο Greek Wine Day, η μεγαλύτερη γευσιγνωσία ελληνικού κρασιού που διοργανώνεται στη γειτονική...

REPORTS

Ενώ οι δυνατότητες για συνολική αύξηση των πωλήσεων κρασιού στην Κίνα παραμένουν μέτριες, μια νέα έκθεση της ProWine αναδεικνύει τα λευκά κρασιά ως ένα πολλά υποσχόμενο...

REPORTS

Η γαλλική παραγωγή κρασιού μειώθηκε το 2024 στο χαμηλότερο επίπεδο από τη δεκαετία του 1950, ενώ η κατανάλωση κρασιού στην κορυφαία οινοπαραγωγό χώρα έφτασε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μαντινεία, Νεµέα, Σαντορίνη και τώρα Νάουσα. Μια ιδέα που άρχισε να χτίζεται δειλά πριν από µισό αιώνα, έχει εξελιχθεί σε ακµάζουσα επιχείρηση, η οποία...

REPORTS

Σε µια µοναδική σύµπραξη γεύσεων, αρωµάτων και πολιτισµού, τα Οινοποιία Μπουτάρη και το Κτήµα Σεµέλη παρουσίασαν τις νέες τους λευκές ετικέτες στο εµβληµατικό Μουσείο...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας θα πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2025 το 4ο Greek Wine Day, η μεγαλύτερη γευσιγνωσία ελληνικού κρασιού που διοργανώνεται στη γειτονική...

REPORTS

Οι γαλλικές αμπελουργικές περιοχές πραγματοποιούν αξιοσημείωτες αλλαγές στους αμπελώνες τους, καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν και οι κλιματικές συνθήκες εξελίσσονται.