Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Με πληροφορίες επισήμανσης πάνω από το 70% των αλκολούχων που διακινούνται στην αγορά της ΕΕ

Στην Ευρώπη, περισσότερα μπουκάλια αλκοολούχων ποτών από ποτέ διαθέτουν πληροφορίες για τους καταναλωτές στη συσκευασία και στο διαδίκτυο. Οι ευρωπαίοι παραγωγοί αλκοολούχων ποτών, συμπλήρωσαν 5 επιτυχημένα χρόνια εκπλήρωσης της δέσμευσής τους να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τη θερμιδική αξία στις ετικέτες, ενώ πλέον διαθέτουν κατάλογο συστατικών μέσω ειδικών ηλεκτρονικών ετικετών για κάθε προϊόν.

Σύμφωνα με την τελευταία Έκθεση Προόδου που δημοσίευσε η spiritsEUROPE, περισσότερο από το 70% του συνολικού όγκου των αλκοολούχων ποτών που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, αναφέρουν επί της  φιάλης πληροφορίες σχετικά με τη θερμιδική αξία. Επιπλέον, το μερίδιο των προϊόντων με κωδικούς QR που προσφέρουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ετικέτες αυξάνεται γρήγορα και αναμένεται να φτάσει σε παρόμοια επίπεδα μέχρι το τέλος του 2025.

Τα επιτεύγματα αποτελούν μέρος μιας πολυετούς εθελοντικής συμφωνίας, γνωστής ως «Mνημόνιο Συνεργασίας για την Ενημέρωση των Καταναλωτών», η οποία διευκολύνθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2019. Το μνημόνιο, προσφέρει σαφείς οδηγίες στους παραγωγούς σχετικά με τον τρόπο αναφοράς της θερμιδικής αξίας και του καταλόγου των συστατικών στους καταναλωτές για τα αλκοολούχα ποτά (στοιχεία που  δεν είναι υποχρεωτικά σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό FIC της ΕΕ).  Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π) και η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (Memorandum of Understanding/MoU).

Σχολιάζοντας την Έκθεση Προόδου, ο Ulrich Adam, Γενικός Διευθυντής της spiritsEUROPE, δήλωσε: «Στο 5ο έτος εφαρμογής του, το Μνημόνιο Κατανόησης  αποτελεί  μια δοκιμασμένη προσέγγιση που έχει κάνει πραγματική διαφορά όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών στην πράξη και έχει κινητοποιήσει με επιτυχία μεγάλους και μικρούς  παραγωγούς ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς. Επιπλέον πρόσθεσε, ότι το 2023 μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως το έτος κατά το οποίο η ψηφιακή πληροφόρηση των καταναλωτών απογειώθηκε πραγματικά, καθώς είδαμε στην Ισπανία, το μερίδιο των αλκοολούχων ποτών με κωδικούς QR να αυξάνεται ταχύτατα από 18% σε 31% σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών. Το μέλλον είναι ξεκάθαρα ψηφιακό – και η προσέγγιση του Μνημονίου καταδεικνύει πώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί λογικά να ενσωματωθεί σε ένα πλαίσιο επισήμανσης».

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς και Βιωσιμότητας της spiritsEUROPE, δήλωσε: «Οι μεγάλες διεθνείς εταιρείες που υπέγραψαν ήταν μεταξύ των πρώτων κινητήρων όσον αφορά τη διάδοση του Μνημονίου και σήμερα –με 83%– καταγράφουν το υψηλότερο μερίδιο συμμόρφωσης σχετικά με την αναφορά των θερμίδων επί της φιάλης. Ταυτόχρονα, το 2023 ένας ταχέως αυξανόμενος αριθμός μικρών και μεσαίων παραγωγών άρχισε να εφαρμόζει το MoU. Αυτό δείχνει ότι η προσέγγισή μας λειτουργεί σε ολόκληρο τον κλάδο».

Η  Siebel πρόσθεσε «Κοιτάζοντας το μέλλον, παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στο στόχο, της αύξησης του μεριδίου των φιαλών τόσο με ενεργειακές πληροφορίες στη συσκευασία όσο και με ψηφιακές ετικέτες. Πιστεύουμε ότι αυτή η προσέγγιση θα πρέπει να εναρμονιστεί πλήρως και να ενσωματωθεί σε μια μελλοντική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν αναθεωρημένο κανονισμό της ΕΕ για την ενημέρωση των καταναλωτών για τα τρόφιμα (FIC)».

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι παραγωγοί σαμπάνιας στη Γαλλία προτείνουν να μειωθεί ο αριθμός των σταφυλιών που θα τρυγηθούν φέτος, αφού οι πωλήσεις του κρασιού μειώθηκαν περισσότερο από...

REPORTS

Μια αξιοσημείωτη καθοδική τάση καταγράφεται το πρώτο τρίμηνο στις εισαγωγές κρασιών στην Γερμανία με τα στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές της χώρας να δείχνουν...

REPORTS

Η Πορτογαλία υποφέρει από την υποκατανάλωση κόκκινων κρασιών, την απότομη αύξηση της παραγωγής το 2023 και την πτώση των εξαγωγών, οδηγώντας της να ζητήσει...

REPORTS

Αύξηση στον συνολικό όγκο των εξαγωγών, αλλά μείωση στα έσοδα δείχνουν δεδομένα από την Υπηρεσία Δασμών της Αυστραλίας για το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Δύο μετάλλια απέσπασε το οινοποιείο Ντουράκη στα βραβεία Decanter World Wine Awards 2024. Συγκεκριμένα το κρασί της «Λύχνος Βιδιανό» βραβεύτηκε με ασημένιο μετάλλιο, ενώ...

REPORTS

Στην ορεινή Αιγιαλεία ο φετινός χειμώνας γενικά ήταν μικρής διάρκειας και ήπιος, χωρίς βροχές και χιονοπτώσεις και η άνοιξη του ’24 ήταν εξίσου στεγνή...

REPORTS

Από το μεγαλύτερο έως το μικρότερο, κανένας περιέκτης δεν γλιτώνει από τη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων κρασιού στα σούπερ μάρκετ.

REPORTS

Περισσότερα σταφύλια chardonnay οινοποιήθηκαν σε όλη την Αυστραλία το περασμένο έτος από οποιαδήποτε άλλη ποικιλία, ωθώντας για πρώτη φορά μετά από μία δεκαετία τις...