Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Καλή χρονιά το 2022 για το κρασί στις ΗΠΑ, αλλά υποβόσκουν απειλές

Μπορεί το 2021 να αποδείχθηκε μια καλή χρονιά για την οινοποιία των ΗΠΑ, ωστόσο μια σειρά από σοβαρές προκλήσεις σηματοδοτούν αβέβαιες εποχές, αναφέρει η τελευταία Έκθεση Οίνου της Silicon Valley Bank, καθώς οι νεότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να «απέχουν» από το κρασί σε αντίθεση με άλλα ποτά.

απόδοση του Ζήση Πανάγου

Η κατάσταση της βιομηχανίας κρασιού των ΗΠΑ 2022 ανοίγει με θετικό τρόπο, με τις ευκαιρίες κατά τη διάρκεια του 2021 να έχουν αναζωογονηθεί, καθώς πολιτείες και πόλεις βγήκαν από το lockdown, με τις πωλήσεις αλκοόλ (αν και λιγότερο του κρασιού) στο εμπόριο εστιατορίων κυρίως σε επίπεδα προ της πανδημίας και απευθείας προς τον καταναλωτή (DTC) και οι πωλήσεις κρασιού μέσω Διαδικτύου διατηρώντας την ισχυρή ανάπτυξη που είδαν κατά τη διάρκεια της κρίσης. Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές ήταν επίσης ισχυρές και σχεδόν το ένα τρίτο των ιδιοκτητών οινοποιείων περιέγραψε το 2021 ως την καλύτερη χρονιά τους μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, η έκθεση επεσήμανε ότι οι υποκείμενες τάσεις εξακολουθούν να αποτελούν μεγάλη ανησυχία, με την πιο σοβαρή να είναι ότι οι νεότεροι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για το κρασί και ότι το κρασί χάνει μερίδιο αγοράς σε αλκοολούχα ποτά, μπύρα craft, rtds και άλλα.

«Αυτό το ζήτημα δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί ή επιλυθεί και οι αρνητικές συνέπειες είναι ολοένα και πιο εμφανείς», προειδοποίησε στην έκθεση ο Rob McMillan, EVP και ιδρυτής, Premium Wine Division. «Το κρασί ως προϊόν έχει χάσει τη λάμψη που είχε κάποτε στον καταναλωτή, πριν από 20 χρόνια, και πιθανότατα εισέρχεται σε μια φάση αρνητικής αύξησης όγκου».

«Μέχρι το 2025, 27,9 εκατομμύρια Αμερικανοί θα περάσουν την κανονική ηλικία συνταξιοδότησης στα 66, ενώ 30,3 εκατομμύρια θα περάσουν τα 40,5. Αυτό θα είναι πάρα πολλοί καταναλωτές που θα εγκαταλείψουν τα καλύτερα χρόνια αγοράς τους και πάρα πολλοί καταναλωτές που θα εισέλθουν στα καλύτερα χρόνια αγοράς τους, για να αγνοηθούν», δήλωσε ο McMillan.

Επισήμανε επίσης, την ομοιογένεια και την έλλειψη διαφάνειας πολλών οίνων εισαγωγικού επιπέδου που δεν απέτυχαν να προσελκύσουν νεότερους, πιο ευαισθητοποιημένους για την υγεία πιθανούς πότες κρασιού, που ήθελαν να πίνουν λιγότερο αλλά καλύτερα, ενώ η υψηλή τιμή της προσφοράς μεγαλύτερης ποιότητας ήταν ένας άλλος αποτρεπτικός παράγοντας .

«Οι παραγωγοί κρασιού υψηλής ποιότητας δεν έχουν καταλάβει πώς να παράγουν το κρασί τους για έναν καταναλωτή εισαγωγικού επιπέδου. Χωρίς ράμπα, θα είναι δύσκολο να αναπτυχθεί η κατηγορία κρασιού», δήλωσε ο McMillan.

 

Μειωμένος όγκος πωλήσεων 

Παρόλο, που οι πωλήσεις κρασιού σε όγκο ήταν πιθανό να είναι σταθερές ή μειωμένες έως και 2% το 2021, ανέφερε η έκθεση, αν και οι πωλήσεις αξίας ήταν πιθανό να αυξηθούν κατά το ίδιο εύρος, κυρίως λόγω της επαναλειτουργίας εστιατορίων όπου τα κρασιά έχουν υψηλότερο τιμή προσαύξησης.

Ωστόσο, αν και η περσινή έκθεση της SVB προέβλεψε ένα πάρτι όταν άνοιξε ξανά το on-trade, οι καταναλωτές είχαν «αποφύγει το κρασί» υπέρ άλλων ποτών.

Σε όλες τις αγορές εντός και εκτός συναλλαγών, τα στοιχεία από τη SipSource έδειξαν ότι η ανάπτυξη του κρασιού σε σύγκριση με τα οινοπνευματώδη ποτά σταμάτησε στην αρχή του 2021, έχοντας αμφότερα εμφανίσει συγκρίσιμη αύξηση όγκου το 2020. Όπως έδειξε η έκθεση, όταν οι επιχειρήσεις άνοιξαν ξανά τον Ιανουάριο του 2021, αυτή η συγκρίσιμη τάση πήρε δραματική τροπή και ενώ τα οινοπνευματώδη ποτά ολοκλήρωσαν τη χρονιά με αύξηση 6,1%, το κρασί υποχώρησε -8,9%.

Αν και η έκθεση υπογράμμισε μια σειρά από ουρανούς ανέμους, επέκρινε την «έλλειψη ηγεσίας στον κλάδο του κρασιού για την αντιμετώπιση αυτών των προφανών τάσεων και τη συνεργασία για τη δημιουργία ενός οργανισμού μάρκετινγκ για την προώθηση της κατηγορίας κρασιού».

Αυτό δείχνει την πιθανή παρακμή των εστιατορίων ως σημαντικού καναλιού για τη βιομηχανία κρασιού στις ΗΠΑ, προειδοποίησε η έκθεση.

«Η βιομηχανία εστιατορίων πιθανότατα θα συνεχίσει να μειώνεται στη σημασία της για τη βιομηχανία κρασιού ως βιώσιμου καναλιού πωλήσεων λόγω της υπερτιμολόγησης στο μενού και των καταναλωτών που εκτιμούν άλλα αλκοολούχα ποτά έναντι του κρασιού», ανέφερε η έκθεση. «Τα εστιατόρια μπορεί να διαπιστώσουν ότι το κρασί δεν είναι σε ζήτηση στις τιμές που χρεώνονται και ότι το κόστος για τη διατήρηση μεγάλων αποθεμάτων κρασιού γίνεται ανόητο».

Υπήρχαν ενδείξεις ότι η ποσότητα του κρασιού που πωλήθηκε μέσω του καναλιού χονδρικής μειώθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, παρά τις αίθουσες γευσιγνωσίας, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία και την επανέναρξη των ταξιδιών. Αυτό δείχνει ότι καθώς τα εστιατόρια άνοιξαν ξανά, τα αποθέματα κρασιών εξορθολογίζονται σε μικρότερες λίστες κρασιών.

«Η επένδυση σε μακριές λίστες κρασιών μπορεί να περιοριστεί στο μέλλον», είπε ο ΜακΜίλαν.

 

Πηγή: thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Συνεχής εξέλιξη με οραμα τη συνεχή εξέλιξη, ο οινολόγος Νίκος Καρατζάς και η ομάδα του συμβάλλουν ενεργά στην ανάδειξη του ελληνικού κρασιού, θέτοντας νέες...

REPORTS

Σε μία κίνηση υψίστης σημασίας για τα κρασιά της Σάμου, αλλά και για το ελληνικό κρασί γενικότερα, ο πρόεδρος του Ενιαίου Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Σάμου...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Οινόραμα, η μεγαλύτερη, ίσως, έκθεση ελληνικού κρασιού στον κόσμο, επιστρέφει 7 με 10 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο. Για άλλη μία χρονιά, την 31η,...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι παραγωγοί του Πελοποννησιακού Αμπελώνα επιστρέφουν στην Αθήνα με το Peloponnese Wine Festival 2025 για να συναντήσουν επαγγελματίες και φίλους του κρασιού τη Δευτέρα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Επιβεβαιώνονται από την πλευρά του πωλητή οι πληροφορίες που θέλουν την εξαγορά του Κτήματος Σεμέλη, ιδιοκτησίας του Μιχάλη Σάλλα (Lyktos Group), από τους αδελφούς...

REPORTS

Μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου σχεδιάζεται να κάνουν το «ντεμπούτο» τους στην αγορά τα πρώτα κρασιά του Κτήματος ΑΛΦΑ, που παράγονται στο νέο βαρυτικό...

REPORTS

Αποκαλυπτική της ταχύτητας με την οποία βρίσκει τα πατήματά του, το μέχρι πρότινος παραμελημένο, τσίπουρο, ήταν έκθεση «Ελληνικό Απόσταγμα» που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή...

REPORTS

Το φυσικό κρασί έχει κερδίσει σημαντική προσοχή τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως μια εναλλακτική λύση που επιδιώκει να αποκαταστήσει την ουσία...