Ο Josh Gu, διευθυντής προγράμματος της ProWine Hong Kong, έχει μεγάλες προσδοκίες για τη φετινή έκθεση. «Αναμένουμε ότι θα αποτελέσει καταλύτη για την ανάκαμψη της αγοράς κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών του Χονγκ Κονγκ», τόνισε.
Αρχικά, η πολιτεία της πόλης βρίσκεται ακόμη σε κατάσταση ανάκαμψης από τις προκλήσεις που προκάλεσε η παγκόσμια πανδημία, αλλά οι πρόσφατες αλλαγές πολιτικής επιβεβαίωσαν εκ νέου τη θέση της πόλης στο κέντρο του εμπορίου στην Ασία.
Τον Οκτώβριο, ο διευθύνων σύμβουλος John Lee Ka-chiu μείωσε τον φόρο των αλκοολούχων ποτών του Χονγκ Κονγκ σε μια κίνηση ορόσημο. Έκτοτε, ο όγκος των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 60% τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους χάρη στην απόφαση του Lee.
Η ProWine του Χονγκ Κονγκ θα είναι η πρώτη μεγάλη εμπορική έκθεση στην οποία οι παραγωγοί οινοπνευματωδών ποτών θα μπορέσουν να νιώσουν τον πλήρη θετικό αντίκτυπο των αλλαγών, κάτι για το οποίο η ομάδα της ProWine είναι έτοιμη.
Παράλληλα, ο Gu εξηγίσε ότι: «Η μείωση του φόρου στα αλκοολούχα ποτά αύξησε την εμπιστοσύνη της αγοράς, ευνοώντας την εξαγωγή διεθνών αλκοολούχων ποτών στο Χονγκ Κονγκ, συμπεριλαμβανομένου του κινεζικού baijiu».
Οι παραγωγοί οινοπνευματωδών ποτών δεν είναι οι μόνοι που αισθάνονται μια ανοδική εμπορική τάση. Εκτός από το κινεζικό baijiu και τα οινοπνευματώδη ποτά ευρύτερα, τα διεθνή λευκά κρασιά αυξάνουν τη δημοτικότητά τους στο Χονγκ Κονγκ, κάτι που η φετινή έκθεση ProWine είναι έτοιμη να αξιοποιήσει.
«Τα υψηλής ποιότητας λευκά κρασιά θα εξακολουθήσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο, με επικεφαλής το γερμανικό Riesling και το νεοζηλανδικό Sauvignon Blanc», σημείωσε ο Gu.
Η Renee Zhao είναι διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας της ProWine στην Ασία. Ανέφερε ότι η εισροή ανθρώπων από την ηπειρωτική Κίνα στο Χονγκ Κονγκ έχει αλλάξει τις προτιμήσεις των καταναλωτών. «Μια ενδιαφέρουσα τάση είναι η αλλαγή των δημογραφικών στοιχείων όλο και περισσότεροι Κινέζοι εργάζονται και ζουν στο Χονγκ Κονγκ, αυτό αξίζει επίσης να το εξετάσουμε όταν εξετάζουμε τις προτιμήσεις των καταναλωτών». Η ProWine Hong Kong έχει το δάχτυλό της στο σφυγμό του τι αναζητούν οι καταναλωτές κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών.
Παγκόσμιο εμπόριο
Οι διεθνείς εμπορικές εντάσεις επιβαρύνουν τον κλάδο των ποτών διεθνώς, καθιστώντας ακόμη πιο κρίσιμη τη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων σε αγορές που παρουσιάζουν ανθεκτικότητα. «Παρά τις γεωπολιτικές αλλαγές, το Χονγκ Κονγκ παραμένει ένας από τους βασικούς εμπορικούς κόμβους στην Ασία, λόγω των πολιτικών ελεύθερου εμπορίου και της παγκόσμιας συνδεσιμότητάς του», εξηγεί ο Gu.
Ειδικότερα, για τις εταιρείες οίνων και οινοπνευματωδών ποτών, το Χονγκ Κονγκ τις συνδέει με τη ζωντανή οικονομία της ευρύτερης περιοχής του Κόλπου, η οποία αποτελείται από συνολικά 11 πόλεις που κατοικούνται από 80 εκατομμύρια κατοίκους, συνεισφέροντας πάνω από το 11-12% του ΑΕΠ της Κίνας.
Ως εκ τούτου, η δραστηριοποίηση στο Χονγκ Κονγκ, μια αγορά «που ακτινοβολεί τόσο στη νότια Κίνα όσο και στη βορειοανατολική Ασία», όπως αναφέρει ο Gu, είναι τόσο κρίσιμη όσο ποτέ άλλοτε.
Καθώς το Χονγκ Κονγκ συνεχίζει το ταξίδι ανάκαμψης, οι ευκαιρίες του θα αυξάνονται.
Μάλιστα, ο Gu τόνισε ότι: «Χρειάζεται χρόνος για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη της αγοράς, αυτό παραμένει η μεγαλύτερη πρόκληση για το Χονγκ Κονγκ και την Ασία ευρύτερα. Αν υπάρχει ένας όρος για να περιγράψει την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς, θα έλεγα ότι είναι η «αφύπνιση», τα παλιά πρότυπα εξαλείφονται και νέες ευκαιρίες αναδύονται».
Τι το ιδιαίτερο έχει η φετινή έκθεση;
Φέτος στην ProWine Hong Kong, μπορούμε να περιμένουμε να δούμε νέους MWs από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι θα παραδώσουν masterclasses στην έκθεση, θα ακούσουν για νέες τάσεις και θα δοκιμάσουν νέα προϊόντα. Η έκθεση θα φιλοξενήσει τα εναρκτήρια βραβεία ProWine x the drinks business Asia Green Awards για να γιορτάσει τις καλύτερες πρακτικές βιωσιμότητας σε όλο τον κόσμο. Θα παρουσιαστούν παραδοσιακό κρασί και οινοπνευματώδη ποτά, καθώς και καινοτόμες προτάσεις μηλίτη και πέρρυ.
Η έκθεση θα φιλοξενήσει επίσης το μεγαλύτερο περίπτερο γερμανικού κρασιού όλων των εποχών (162 τ.μ. με 14 συνεκθέτες), καθώς και περιφερειακά περίπτερα, συμπεριλαμβανομένων των περιπτέρων της Junta de Castilla y León και της ονομασίας προέλευσης Toro από την Ισπανία, της Νέας Νότιας Ουαλίας από την Αυστραλία, της Business France, της CAP/Wines of Portugal και του Ιταλικού Οργανισμού Εμπορίου (ITA).
Τέλος, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Geisenheim, η ProWine ξεκίνησε επίσης την έρευνα ProWine Business Survey σε βασικές αγορές της Ασίας ξεκινώντας από την Κίνα. Η έρευνα ασχολήθηκε με βασικά εμπορικά θέματα, όπως: «ποιες είναι οι κατηγορίες με τις καλύτερες πωλήσεις τα επόμενα τρία χρόνια από την άποψη της παραγωγής και του εμπορίου», «ποιοι είναι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι και προσεγγίσεις για την επαφή με τους Κινέζους καταναλωτές κρασιού», «ποιες είναι οι πιο υποσχόμενες εξαγωγικές αγορές για τα κινεζικά κρασιά».
«Κατά τη διάρκεια του ProWine Hong Kong 2025 θα αναμένονται περισσότερες πολύτιμες πληροφορίες από την έκθεση ProWine Business Report. Στόχος είναι να ανταλλάξουμε ιδέες πάνω στα πολύ βασικά θέματα πώς να κάνουμε καλύτερες δουλειές στη σημερινή αγορά κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών και τις κινητήριες δυνάμεις για τη μελλοντική ανάπτυξη», ανέφερε η Zhao.
