Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η αγορά κρασιού «πολυτελείας» παρουσιάζει πρωτοφανή επίπεδα ποικιλομορφίας

Στην ετήσια έκθεσή του, ο Richard Woodard πιστεύει ότι η παγκόσμια αγορά εκλεκτού οίνου χαρακτηρίζεται από εκπληκτική άνθηση και πρωτοφανή επίπεδα ποικιλομορφίας.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Δεδομένου ότι ο κόσμος εξακολουθεί να κυριαρχείται από την πανδημία, η κάρτα αναφοράς του πολυτελούς οίνου στα μέσα του έτους είναι εξαιρετικά θετική. Xαρακτηρίζεται από εκπληκτική άνθηση και πρωτοφανή επίπεδα ποικιλομορφίας.

«Το Bordeaux αντιπροσωπεύει σήμερα το 39,6% του εμπορίου στο Liv-ex φέτος, με μικρή πτώση από το 42% το 2020», δηλώνει ο Justin Gibbs, διευθυντής και συνιδρυτής του Liv-ex. «Είδε αυξημένη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της προαγοράς κρασιού, αλλά η δευτερεύουσα αγορά δεν επισκιάζεται πλέον από την καμπάνια. Στην Ιταλία, ειδικότερα, παρατηρείται αυξημένη δραστηριότητα κατά το τρέχον έτος (16,6% του εμπορίου, σε σχέση με 15,1% το 2020).

«Μέχρι στιγμής φέτος, 7.837 διακριτοί οίνοι έχουν εμπορευματοποιηθεί. Εξετάζοντας την ίδια περίοδο το 2020, μόνο 5.578 οίνοι είχαν εμπορευματοποιηθεί, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα συνολικά στοιχεία για το 2021 θα είναι υψηλότερα από το 2020

Στην εταιρεία Corney & Barrow, ο επικεφαλής του διακριτού οίνου, Will Hargrove, που έχει εμπειρία με ιδιώτες πελάτες αντανακλά αυτήν την αυξανόμενη ποικιλομορφία. «Η αγορά είναι σίγουρα από την άποψη των περιοχών κρασιού, ευρύτερη από ποτέ», λέει, προσθέτοντας ότι τα σπάνια κρασιά του Jura «φαίνεται να απογειώνονται», ενώ υπάρχει ζήτηση για οτιδήποτε «με μια ιστορία και μια πραγματική αίσθηση του τόπου. Το Πιεμόντε συνεχίζει να πηγαίνει καλά, όπως και η Βουργουνδία και η Καμπανία. Υπάρχει ζήτηση για Bordeaux».

Για τον Hargrove, η καμπάνια είχε καλές τιμές στην αρχή, αλλά αμαυρώθηκε από “μια βιασύνη ανοησίας” προς το τέλος. «Η δέσμευση των πελατών δεν ήταν αυτό που ήταν το 2019, αλλά τα καλά κρασιά σε καλές τιμές πήγαν καλά.» Εκτός από το Bordeaux, αρκετές περιοχές είχαν ένα καλό πρώτο εξάμηνο.

Αυτή η ποικιλόμορφη εικόνα αντικατοπτρίζεται επίσης στους οίνους που εμπορεύτηκαν περισσότερο σύμφωνα με το Liv-ex το πρώτο εξάμηνο του 2021: δύο σοδειές Lafite (2018 και 2015), αλλά και Sassicaia, Screaming Eagle Cabernet Sauvignon και Domaine Ponsot, Clos de la Roche Vieilles Vignes (όλα του 2018).

«Το Bordeaux έχει δει κέρδη σε μεγάλο βαθμό σε όλους τους τομείς, αλλά η απόδοση ήταν ισχυρή στις πρώτες αυξήσεις, ιδιαίτερα για την Lafite,» διηγείται ο O’Connell, επικεφαλής επενδύσεων στο Bordeaux Index. «Η διαθεσιμότητα των αποθεμάτων εξακολουθεί να είναι περιορισμένη στα τρέχοντα επίπεδα τιμών». Αλλά προσθέτει ότι η εταιρεία έχει επίσης δει «ιδιαίτερα αυξημένη δραστηριότητα» στη Βουργουνδία, συμπεριλαμβανομένων των τιμών ρεκόρ για το οινοποιείο Domaine de la Romanée-Conti. Παρολαυτά η αυξημένη αυτή δραστηριότητα αφορά περισσότερο τα πιο εδραιωμένα, “μεγάλα ονόματα” της περιοχής και δεν συμπεριλαμβάνει όλα τα οινοποιεία. 

Γίνεται σαφές ότι, αντί να συρρικνωθεί η ζήτηση για πολυτελές κρασί, η πανδημία κατάφερε να την ενισχύσει. Ο Gibbs παρατηρεί: «Με την ευρύτερη έννοια, η αγορά ωφελείται αναμφίβολα από εξαιρετικά χαλαρές παγκόσμιες νομισματικές και φορολογικές πολιτικές.»

 

Πηγή thedrinksbusiness.com

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Προς τα τέλη Σεπτεµβρίου αναµένεται να βγει η πρόσκληση για αιτήσεις που αφορούν το πρόγραµµα Αναδιάρθρωσης Αµπελώνων, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση µε το...

REPORTS

Με μειωμένη την ποσότητα του Μοσχάτου έως 20% αλλά σε άριστη κατάσταση ξεκίνησε ο τρύγος στην Λήμνο, ενώ τις επόμενες μέρες ξεκινά και για...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Η NASA χρησιμοποίησε εναέρια απεικόνιση για να βοηθήσει στον εντοπισμό της ασθένειας των αμπελιών, ανοίγοντας το δρόμο για ταχεία αντίδραση από τους παραγωγούς πριν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Μια ιδιαίτερα σημαντική και τιμητική συνεργασία ξεκινάει για το Wines of Crete. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου σε συνεργασία με το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης, στο...