Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αύξηση κατανάλωσης κρασιών «πολυτελείας» σε γυναίκες και νέους δείχνει έρευνα

Για χρόνια η κατανάλωση κρασιών πολυτελείας απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά σε άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω, έρευνα όμως της ARENI-Global δείχνει ότι επιτέλους αυτό αλλάζει.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν συμπεριλαμβάνουν τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Πλέον ολοένα και περισσότερες γυναίκες, αλλά και νεαροί καταναλωτές εισέρχονται στον πάλαι-ποτέ εκλεπτυσμένο χώρο των συλλεκτών κρασιών πολυτελείας, χώρο που συνθέτουν άτομα με ρευστότητα μετοχικού κεφαλαίου αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων, και μέση αξία 75 δολάρια ανά φιάλη.

Η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στην κατανάλωση κρασιών πολυτελείας είναι σίγουρα πάνω από τα αναμενόμενα, παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζει τις ίδιες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε Η.Π.Α. και Ηνωμένο Βασίλειο το 70% της κατανάλωσης είναι ανδροκρατούμενη, ενώ σε Κίνα και Χόνγκ Κονγκ παρουσιάζεται μεγαλύτερη ισορροπία, με την κατανάλωση να μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα στα δύο φύλα, σύμφωνα με την Vicard.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία Sotheby’s διακρίνει μια αύξηση συμμετοχής του γυναικείου κοινού και στις δημοπρασίες κρασιών της τάξης του 22% . Αντιστοίχως διαπιστώνεται πτώση της ηλικίας που σημειώνει ενδιαφέρον προς τα κρασιά πολυτελείας.

«Πλέον παίρνουμε προσφορές και από άτομα μεταξύ 30 και 40 ετών», σημειώνει ο Jamie Richie, επικεφαλής της Sotheby’s. «Όταν πρωτοξεκίνησα στα 1990 ο μέσος όρος ήταν στα 65 χρόνια, σήμερα έχει πέσει στα 40».

Παρόμοια είναι τα πορίσματα της έρευνας της ARENI-Global όπου το 38% των καταναλωτών είναι κάτω των 35 ετών. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα φαίνεται να έδωσε διαφορετικές απαντήσεις όπως «Φυσικό, ενδιαφέρον, ρομαντικό», σε ερωτήσεις που αφορούσαν το κρασί. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές απ’ την άλλη φάνηκαν να συσχετίζουν το κρασί πολυτελείας με «φινέτσα και κληρονομιά».

Ακόμα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είθισται να αγοράζουν τις φιάλες διαδικτυακά, μέσα από ψηφιακές εφαρμογές. Στις Η.Π.Α. ειδικότερα, το εν λόγω κοινό τείνει να ακολουθεί τους παραγωγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η πλειοψηφία του νεαρού κοινού βασίζεται σε αυτά για να λάβει κατευθυντήριες γραμμές στην κατανάλωση.

 

Με στοιχεία από forbes.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο οινικός τουρισμός στην Ινδία εξελίσσεται σε μια ζωντανή εμπειρία για τους λάτρεις του κρασιού που αναζητούν κάτι περισσότερο από μια απλή γευσιγνωσία.

REPORTS

Το πρώτο τρίμηνο του 2025 λόγω των ασταθών αγορών και της γεωπολιτικής έντασης, επηρέασε την ζήτηση για εκλεκτό κρασί, η οποία σύμφωνα με τελευταία...

REPORTS

Η Αγγλία έχει ήδη τη φήμη για τα σπουδαία αφρώδη κρασιά, καθώς η κλιματική αλλαγή μετατοπίζει το επίκεντρο της παραγωγής κρασιού.

REPORTS

Την Τετάρτη, 23 Απριλίου 2025, δημοσιεύτηκε έκθεση με τίτλο «Ανάλυση της αμερικανικής αγοράς κρασιού» και η ανάλυση περιλαμβάνει: την κατάσταση των αμπελώνων το 2024,...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ξεχωρίζει µεταξύ των δενδρωδών καλλιεργειών το αµπέλι, τόσο για την λεπτοµέρεια που απαιτεί στο κοµµάτι της θρέψης όσο και για την ευκολία µε την...

REPORTS

Το πρώτο τρίμηνο του 2025 λόγω των ασταθών αγορών και της γεωπολιτικής έντασης, επηρέασε την ζήτηση για εκλεκτό κρασί, η οποία σύμφωνα με τελευταία...

REPORTS

Η Αγγλία έχει ήδη τη φήμη για τα σπουδαία αφρώδη κρασιά, καθώς η κλιματική αλλαγή μετατοπίζει το επίκεντρο της παραγωγής κρασιού.

REPORTS

Ο οινικός τουρισμός στην Ινδία εξελίσσεται σε μια ζωντανή εμπειρία για τους λάτρεις του κρασιού που αναζητούν κάτι περισσότερο από μια απλή γευσιγνωσία.