Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αύξηση κατανάλωσης κρασιών «πολυτελείας» σε γυναίκες και νέους δείχνει έρευνα

Για χρόνια η κατανάλωση κρασιών πολυτελείας απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά σε άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω, έρευνα όμως της ARENI-Global δείχνει ότι επιτέλους αυτό αλλάζει.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν συμπεριλαμβάνουν τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Πλέον ολοένα και περισσότερες γυναίκες, αλλά και νεαροί καταναλωτές εισέρχονται στον πάλαι-ποτέ εκλεπτυσμένο χώρο των συλλεκτών κρασιών πολυτελείας, χώρο που συνθέτουν άτομα με ρευστότητα μετοχικού κεφαλαίου αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων, και μέση αξία 75 δολάρια ανά φιάλη.

Η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στην κατανάλωση κρασιών πολυτελείας είναι σίγουρα πάνω από τα αναμενόμενα, παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζει τις ίδιες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε Η.Π.Α. και Ηνωμένο Βασίλειο το 70% της κατανάλωσης είναι ανδροκρατούμενη, ενώ σε Κίνα και Χόνγκ Κονγκ παρουσιάζεται μεγαλύτερη ισορροπία, με την κατανάλωση να μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα στα δύο φύλα, σύμφωνα με την Vicard.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία Sotheby’s διακρίνει μια αύξηση συμμετοχής του γυναικείου κοινού και στις δημοπρασίες κρασιών της τάξης του 22% . Αντιστοίχως διαπιστώνεται πτώση της ηλικίας που σημειώνει ενδιαφέρον προς τα κρασιά πολυτελείας.

«Πλέον παίρνουμε προσφορές και από άτομα μεταξύ 30 και 40 ετών», σημειώνει ο Jamie Richie, επικεφαλής της Sotheby’s. «Όταν πρωτοξεκίνησα στα 1990 ο μέσος όρος ήταν στα 65 χρόνια, σήμερα έχει πέσει στα 40».

Παρόμοια είναι τα πορίσματα της έρευνας της ARENI-Global όπου το 38% των καταναλωτών είναι κάτω των 35 ετών. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα φαίνεται να έδωσε διαφορετικές απαντήσεις όπως «Φυσικό, ενδιαφέρον, ρομαντικό», σε ερωτήσεις που αφορούσαν το κρασί. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές απ’ την άλλη φάνηκαν να συσχετίζουν το κρασί πολυτελείας με «φινέτσα και κληρονομιά».

Ακόμα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είθισται να αγοράζουν τις φιάλες διαδικτυακά, μέσα από ψηφιακές εφαρμογές. Στις Η.Π.Α. ειδικότερα, το εν λόγω κοινό τείνει να ακολουθεί τους παραγωγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η πλειοψηφία του νεαρού κοινού βασίζεται σε αυτά για να λάβει κατευθυντήριες γραμμές στην κατανάλωση.

 

Με στοιχεία από forbes.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η άνοδος των ελληνικών κρασιών είναι αδιαμφισβήτητη, με την παράδοση και την τάση να αναδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο στα Decanter World Wine Awards...

REPORTS

Η Επιτροπή θα παρατείνει κατά ένα έτος την ισχύ των αδειών φύτευσης και αναφύτευσης αμπέλου που λήγουν το 2024 σε περιοχές που πλήττονται από...

REPORTS

Οι παραγωγοί σαμπάνιας στη Γαλλία προτείνουν να μειωθεί ο αριθμός των σταφυλιών που θα τρυγηθούν φέτος, αφού οι πωλήσεις του κρασιού μειώθηκαν περισσότερο από...

REPORTS

Μια αξιοσημείωτη καθοδική τάση καταγράφεται το πρώτο τρίμηνο στις εισαγωγές κρασιών στην Γερμανία με τα στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές της χώρας να δείχνουν...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Πέφτει και τυπικά η αυλαία για την οινοποιία «Τσάνταλης». Έπειτα από έναν ανεπιτυχή αγώνα δρόμου για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή που κράτησε, τουλάχιστον, μια...

REPORTS

Δύο μετάλλια απέσπασε το οινοποιείο Ντουράκη στα βραβεία Decanter World Wine Awards 2024. Συγκεκριμένα το κρασί της «Λύχνος Βιδιανό» βραβεύτηκε με ασημένιο μετάλλιο, ενώ...

REPORTS

Από το μεγαλύτερο έως το μικρότερο, κανένας περιέκτης δεν γλιτώνει από τη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων κρασιού στα σούπερ μάρκετ.

REPORTS

Αντιμέτωπη με νέους κινδύνους κατά την διάρκεια της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου στην Ε.Ε βρίσκεται η ευρωπαϊκή οινοποιεία, που προειδοποιεί για «τρέλα των υγειινιστών που...