Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Φτάνει η εικόνα ενός πύργου στην ετικέτα για να φανεί ένα κρασί πιο ακριβό και φανταχτερό

Επιφανειακοί παράγοντες όπως οι φελλοί και τα βαρύτερα μπουκάλια επηρέασαν επίσης τις γευστικές προτιμήσεις και τις αντιλήψεις των οινοποτών για τη συνολική ποιότητα.

του Ζήση Πανάγου

Ίσως να ακουστεί περίεργο, αλλά νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η απλή τοποθέτηση μιας φωτογραφίας ενός πύργου στο πλάι ενός μπουκαλιού κρασιού ήταν αρκετή για πολλούς καταναλωτές να υποθέσουν ότι ήταν το πιο ακριβό κρασί μεταξύ άλλων.

Το σούπερ μάρκετ Aldi συνεργάστηκε με τον Charles Spence, έναν ψυχολόγο τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, γνωστός για τη μοναδική του έρευνα για τα τρόφιμα και τα ποτά, για να εξετάσει πώς οι άνθρωποι κρίνουν την ποιότητα όταν επιλέγουν το κρασί.

Κληθείς να αποφασίσει ποιο κρασί ήταν το πιο ακριβό κοιτάζοντάς το, το 34% των ερωτηθέντων, που αποτέλεσε και πλειοψηφία, υπέθεσαν ότι ένα μπουκάλι κρασί αξίας 10 λιρών (περίπου 12 ευρώ) με εικόνα ενός πύργου στην ετικέτα ήταν το πιο ακριβό, ενώ μόνο το 15% κατανόησε στην πραγματικότητα το πιο ακριβό μπουκάλι, μια επιλογή 95 λιρών (περίπου 112 ευρώ) με ετικέτα με απλή μαύρη πλάγια γραφή σε μπεζ φόντο, σύμφωνα με την Wales Online.

Άλλες αναφερόμενες ιδιορρυθμίες στην εκτίμηση της αξίας του κρασιού που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας. Πιο συγκεκριμένα το 25% των καταναλωτών πίστευαν ότι ο φελλός υποδεικνύει καλύτερο κρασί από ένα βιδωτό καπάκι, ενώ οι ερωτηθέντες είπαν επίσης ότι θα πλήρωναν έως και 40% περισσότερο για ένα κρασί με πιο βαρύ μπουκάλι.

Τέλος, σε μία τυφλή γευστική δοκιμή, ένα κρασί σούπερ μάρκετ αξίας 6,49 λιρών (περίπου 8 ευρώ) φέρεται να κέρδισε ένα μπουκάλι 36 λιρών (περίπου 43 ευρώ) που αγοράστηκε από ανεξάρτητο κατάστημα κρασιών. Όταν ρωτήθηκαν τι ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν για τα μπουκάλια, οι ερωτηθέντες εκτιμούσαν ότι το κρασί των 8 ευρώ αξίζει πάνω από 15 ευρώ, ενώ η ίδια ομάδα είπε ότι θα πλήρωναν μόνο περίπου 10 ευρώ για το πιο ακριβό κρασί.

«Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν παίρνετε πάντα αυτό που πληρώνετε όσον αφορά την προτίμηση όταν δοκιμάζετε κρασιά στα τυφλά», φέρεται να είπε ο Spence. «Αυτό είναι απολύτως συνεπές με πολυάριθμες προηγούμενες μελέτες να δείχνουν ότι υπάρχει μικρή σχέση μεταξύ της αρέσκειας και της τιμής στα κρασιά. Καθώς η έρευνα δείχνει ότι οι αγοραστές χρησιμοποιούν συχνά την τιμή ως παράγοντα ποιότητας, αυτή η κλασική αγοραστική συμπεριφορά μπορεί συχνά να κοστίζει χιλιάδες πελάτες μέσα σε μια ζωή.»

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στη σύναψη μιας προκαταρκτικής εμπορικής συμφωνία με τις ΗΠΑ προσβλέπει η Κομισιόν, η οποία θα της επιτρέψει να διατηρήσει τον δασμολογικό συντελεστή 10% μετά...

REPORTS

Η Οινοποιία Μαλαματίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στις διεθνείς αγορές, προβάλλοντας δυναμικά τα ελληνικά κρασιά στον παγκόσμιο οινικό χάρτη, με δύο σημαντικές...

REPORTS

Η Βουργουνδία γιορτάζει τη δέκατη επέτειο από την καταχώριση των «Climats» της στην Παγκόσμια Κληρονομιά της UNESCO, ένας όρος που δεν αναφέρεται στον καιρό,...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου στις Πλαταιές Βοιωτίας είναι πλέον επισκέψιμο καθημερινά και προσκαλεί τους φίλους του κρασιού για μια αυθεντική εμπειρία οινογνωσίας, στον τόπο όπου...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Tην έντονη ανησυχία του για την κατάσταση του εγχώριου αμπελοοινικού τομέα, οποίος βρίσκεται εν μέσω μιας «ταραχώδους» συγκυρίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο εξέφρασε...

REPORTS

Με έντονα αρώματα από Μοσχάτο Σάμου που συνταιριάζουν απολαυστικά με τις παραδοσιακές αυθεντικές γεύσεις του Αιγαίου ολοκληρώθηκε το 5ο Lesvos Food Fest, που πραγματοποιήθηκε...

REPORTS

Ο πορτογαλικός αμπελοοινικός τομέας αντιμετωπίζει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της πρόσφατης ιστορίας του, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Εθνική Ένωση Εμπόρων...

REPORTS

Για δεκαετίες, η απόκτηση ενός αμπελώνα στη Γαλλία δεν ήταν απλώς μια επένδυση· ήταν ένα όνειρο, μια δήλωση ζωής, ένας τρόπος να αποκτήσει κανείς...