Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αλλάζουν οι συνήθειες κατανάλωσης οίνου στις Ηνωμένες Πολιτείες

Η αγορά κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έκανε άλμα 16,8% σε αξία και 3,8% σε όγκο το 2021, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Gomberg & Fredrikson. Όμως πίσω από αυτή την εξαιρετική απόδοση κρύβονται τόσο οικονομικά φαινόμενα (επαναλειτουργία των μπαρ και εστιατορίων μετά τα lockdown-Covid),όσο και βαθιές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και στα κανάλια διανομής.

του Ζήση Πανάγου

Σε οικονομικό επίπεδο, η κατακόρυφη άνοδος της αξίας οφείλεται κυρίως στην επαναλειτουργία των μπαρ και εστιατορίων, σε βάρος των πωλήσεων οικιακής κατανάλωσης.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ολλανδική τράπεζα Rabobank πέντε βασικοί παράγοντες επηρεάζουν τον κλάδο του κρασιού στις ΗΠΑ, ήτοι: Covid, καταναλωτές, κυκλώματα, αλυσίδες (εφοδιασμού) και ανταγωνιστές.

Εάν και ο πρώτος παραμένει απρόβλεπτος, οι άλλοι αποτελούν μέρος των υποκείμενων τάσεων. Για παράδειγμα, μόνο το 32% των Αμερικανών ενηλίκων πίνουν κρασί, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 25% των ηλικιών 20-29 ετών.

Ταυτόχρονα, τα οινοπνευματώδη ποτά «δράττουν επιθετικά τις νέες καταναλωτικές ευκαιρίες και αλληλεπιδρούν με ένα ποικίλο καταναλωτικό κοινό που περιλαμβάνει όλες τις ηλικιακές ομάδες, σημειώνει η Rabobank, η οποία αναφέρει επίσης την άνοδο της κουλτούρας των κοκτέιλ και τις θετικές πολιτιστικές αναφορές που σχετίζονται με τα οινοπνευματώδη ποτά (μέσω τηλεοπτικών σειρών όπως το Mad Men ή το Boardwalk Empire).

Να προστεθεί σε αυτό και η απώλεια ισχύος της κατηγορίας κρασιού σε ένα κύκλωμα διανομής στο οποίο κυριαρχούσε εδώ και καιρό: το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τη Rabobank, το μερίδιο του κρασιού στις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στο διαδίκτυο ανέρχεται σε 62% (72% το 2018) έναντι λιγότερο από 25% στα φυσικά καταστήματα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 10,9% των πωλήσεων κρασιού στις ΗΠΑ, έναντι 3,1% για τα οινοπνευματώδη και 1,5% για την μπύρα.

Και εδώ, τα οινοπνευματώδη ποτά αρχίζουν να κατακτούν αυτόν τον τομέα κρασιών, τα οποία αναφέρονται τώρα, για παράδειγμα, σε μεγάλους ιστότοπους όπως το Wine.com, για να μην αναφέρουμε τις συνεχιζόμενες ρυθμιστικές πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην εξουσιοδότηση απευθείας πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών.

Για τον Gabe Barkley, διευθύνοντα σύμβουλο της εισαγωγικής εταιρείας MHW, η εξέλιξη των διαδικτυακών πωλήσεων αντικατοπτρίζει στην πραγματικότητα έναν μεγαλύτερο νομαδισμό μεταξύ των κατηγοριών αλκοολούχων ποτών ανάμεσα στους καταναλωτές καθώς μόνο το 17% από αυτούς πίνουν μόνο κρασί. Επικαλούμενος την επιτάχυνση της εμπλοκής εμπορικών σημάτων της BRSA όπως η Pepsi και η Coca Cola στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, ο εισαγωγέας πιστεύει ότι το φαινόμενο αυτό οδηγεί σε βαθιά αλλαγή στα κανάλια διανομής, στις πολιτικές εμπορευμάτων και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Έντονο άρωμα, πλούσιες τανίνες και «σώμα», φρουτώδης χαρακτήρας, ισορροπία στοιχείων, χρώμα, υφή και υψηλό επίπεδο, είναι τα στοιχεία που αναδεικνύονται, ίσως για πρώτη φορά...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η... "ροζέ" εκδήλωση γευσιγνωσίας «Drink Pink, Rosé Wine Extravaganza» επιστρέφει στο Ζάππειο Μέγαρο στις 29/05/2022.

REPORTS

Ανοίγει και πάλι τις εμβληματικές του θύρες για το κοινό, το Μουσείο Οίνου του ΕΟΣ Σάμου από τις 20 Μαϊου 2022.

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Ιδανικό σκηνικό για μολύνσεις από ωίδιο καταγράφουν στις παρατηρήσεις τους οι γεωπόνοι του Περιφερειακού Κέντρου Φυτοπροστασίας Ηρακλείου, ενώ οι χαμηλές θερμοκρασίες στο πρώτο δεκαπενθήμερο...

Copyright © 2020 | Η Υπηρεσία Winetrails.gr είναι Ιδιοκτησία της Εταιρίας Green Box A.E.