Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αύξηση κατανάλωσης κρασιών «πολυτελείας» σε γυναίκες και νέους δείχνει έρευνα

Για χρόνια η κατανάλωση κρασιών πολυτελείας απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά σε άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω, έρευνα όμως της ARENI-Global δείχνει ότι επιτέλους αυτό αλλάζει.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν συμπεριλαμβάνουν τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Πλέον ολοένα και περισσότερες γυναίκες, αλλά και νεαροί καταναλωτές εισέρχονται στον πάλαι-ποτέ εκλεπτυσμένο χώρο των συλλεκτών κρασιών πολυτελείας, χώρο που συνθέτουν άτομα με ρευστότητα μετοχικού κεφαλαίου αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων, και μέση αξία 75 δολάρια ανά φιάλη.

Η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στην κατανάλωση κρασιών πολυτελείας είναι σίγουρα πάνω από τα αναμενόμενα, παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζει τις ίδιες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε Η.Π.Α. και Ηνωμένο Βασίλειο το 70% της κατανάλωσης είναι ανδροκρατούμενη, ενώ σε Κίνα και Χόνγκ Κονγκ παρουσιάζεται μεγαλύτερη ισορροπία, με την κατανάλωση να μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα στα δύο φύλα, σύμφωνα με την Vicard.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία Sotheby’s διακρίνει μια αύξηση συμμετοχής του γυναικείου κοινού και στις δημοπρασίες κρασιών της τάξης του 22% . Αντιστοίχως διαπιστώνεται πτώση της ηλικίας που σημειώνει ενδιαφέρον προς τα κρασιά πολυτελείας.

«Πλέον παίρνουμε προσφορές και από άτομα μεταξύ 30 και 40 ετών», σημειώνει ο Jamie Richie, επικεφαλής της Sotheby’s. «Όταν πρωτοξεκίνησα στα 1990 ο μέσος όρος ήταν στα 65 χρόνια, σήμερα έχει πέσει στα 40».

Παρόμοια είναι τα πορίσματα της έρευνας της ARENI-Global όπου το 38% των καταναλωτών είναι κάτω των 35 ετών. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα φαίνεται να έδωσε διαφορετικές απαντήσεις όπως «Φυσικό, ενδιαφέρον, ρομαντικό», σε ερωτήσεις που αφορούσαν το κρασί. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές απ’ την άλλη φάνηκαν να συσχετίζουν το κρασί πολυτελείας με «φινέτσα και κληρονομιά».

Ακόμα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είθισται να αγοράζουν τις φιάλες διαδικτυακά, μέσα από ψηφιακές εφαρμογές. Στις Η.Π.Α. ειδικότερα, το εν λόγω κοινό τείνει να ακολουθεί τους παραγωγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η πλειοψηφία του νεαρού κοινού βασίζεται σε αυτά για να λάβει κατευθυντήριες γραμμές στην κατανάλωση.

 

Με στοιχεία από forbes.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Από αμπελώνα σε υψόμετρο 1650 μέτρων το νέο Malbec, που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει η Terrazas de Los Andes, που δείχνει ότι το μέλλον του...

REPORTS

Μια αυξανόμενη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις των αμπελουργών της Νάπα, της ξακουστής κοιλάδας για την παραγωγή premium κρασιών στις ΗΠΑ, ότι η κομητεία δεν...

REPORTS

Μια «ηλεκτρονική γλώσσα» κατάφερε να ξεπεράσει το ανθρώπινο αισθητήριο για το εάν ένα κρασί έχει μολυνθεί ή παρουσιάζει ελαττώματα, σύμφωνα με μια μελέτη του...

REPORTS

Μια πολύ χαμηλή σοδειά το 2023 επέτρεψε στην ισπανική οινοποιία να διατηρήσει τις τιμές σε σχετικά υψηλά επίπεδα, παραμένοντας παράλληλα ανταγωνιστική διεθνώς.

Διαβάστε επίσης

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2024 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας το δεύτερο MESSINIA FORUM με τεράστια...

REPORTS

Το Οινοποιείο ∆ιαµαντάκης είναι µια σύγχρονη µονάδα παραγωγής ποιοτικών οίνων στο χωριό Κάτω Ασίτες του Ηρακλείου Κρήτης.

REPORTS

Η ενδυνάμωση του ρόλου των μικρών οινοποιητικών επιχειρήσεων της χώρας, που βρίσκονται υπό την ομπρέλα του Συνδέσμου Μικρών Οινοποιών Ελλάδος βρέθηκε προ ημερών στο...

REPORTS

Η σειρά Single Vineyards του Οινοποιείου Αρτέµης Καραµολέγκος αποτελείται από κρασιά µε άψογη ποιότητα από µοναδικά κτήµατα στη Σαντορίνη.